گسترش روابط مالی و بانکی بین ایران و ویتنام

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، محمدرضا نعمت زاده که رئیس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام نیز هست، درباره دستاوردهای این سفر گفت: خوشبختانه در این سفر ملاقات های بسیار خوب و ثمر بخشی با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس کل حزب کمونیست و مقامات ارشد مختلف ویتنام انجام شد که در هر یک از این دیدارها توافقات و تفاهمات خوبی در راستای تقویت گسترش همکاری های اقتصادی، بانکی، اقتصادی، گردشگری و بازرگانی دو کشور به عمل آمد.

گسترش روابط مالی و بانکی بین ایران و ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

وی افزود: بنده نیز در این فاصله چندین جلسه به صورت جداگانه با وزیر صنعت و تجارت این کشور و بعضی دیگر از مقامات ویتنامی داشتم که در این جلسات بعضی دیگر از وزرا، رئیس اتاق بازرگانی ایران و تعدادی از تجار و بازرگانان دو کشور حضور داشتند.

وزیرصنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه آینده روابط دو کشور بسیار روشن است، گفت: یکی از مسائل اصلی در گسترش روابط دو کشور، نبود رابطه و تعاملات بانکی مستقیم بود که خوشبختانه در این سفر با حضور رئیس کل بانک مرکزی کشورمان، بانک های مرکزی ایران و ویتنام تفاهم نامه هایی را به همراه جزئیات امضا کردند تا کمیته مشترکی بین تهران و هانوی تشکیل گردد.

نعمت زاده اظهارامیدواری کرد: هرچه سریع تر بهبود روابط بانکی دو کشور بتواند بخش خصوصی را نسبت به سرمایه گذاری و ورود به عرصه تعاملات بازرگانی و تجاری با طرف ویتنامی و بالعکس امیدوار و فعال کند .

رئیس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام با تاکید براینکه ظرفیت ارزشمندی برای افزایش حجم تبادلات دو کشور وجود دارد، ادامه داد: درحال حاضر حجم تبادلات تجاری دو کشور نهایتاً به 390 میلیون دلار می رسد که در دیدار رئیس جمهوری با همتای ویتنامی توافق شد حجم این تبادلات به دو میلیارد دلار در سال برسد.

نعمت زاده با بیان اینکه ویتنام کشوری است که به سرعت به بازارهای جهانی متصل می گردد و دارای رشد مالی 6 تا 7 درصدی است، افزود: حجم سرمایه گذاری خارجی در این کشور 20 میلیارد دلار است و ما امیدواریم با توجه به اینکه روابط سیاسی خوبی میان دو کشور حاکم است این مناسبات را در حوزه مالی نیز تسری دهیم و با یاری بخش خصوصی و با تسهیل در رفت و آمد مقامات و تجار که قرار است با تسهیل در صدور ویزا محقق گردد این امر مهم را به مرحله اجرا در آوریم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنین از برگزاری نشست مشترکی با طرف ویتنامی درباره برقراری پرواز مستقیم میان تهران و هانوی اطلاع داد و گفت: یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای گسترش تعاملات میان ایران و ویتنام بحث گردشگری است و به همین دلیل ما در کوشش هستیم که برای تسهیل و رونق بخشی به صنعت گردشگری خط پرواز مستقیم میان تهران - هانوی را راه بیندازیم که اقدام مذکور یاری زیادی به این صنعت می نماید.

نعمت زاده افزود: با مذاکراتی که با طرف ویتنامی انجام داده ایم مقرر شد کمیسیون مشترک ایران و ویتنام نیز که مدت ها تشکیل نشده بود تا قبل ازپایان سال میلادی برگزار گردد.

به گفته این عضو کابینه، مقرر شده است تا نهمین کمیسیون مشترک ایران و ویتنام در تهران تشکیل گردد و در این کمیسیون روند اجرایی شدن توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور آنالیز و دنبال گردد.

افزایش حجم مبادلات به 2 میلیارد دلار

براساس این گزارش، نعمت زاده همچنین با ترن توان آنه وزیر صنعت وتجارت ویتنام دیدار کرد و و دو طرف راهکارهای افزایش 5 برابری حجم مبادلات تجاری و مالی 2 کشور را آنالیز کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این دیدارگفت: با توجه به فضای پس از برجام و برطرف تحریم ها، شرایط مناسبی برای گسترش مبادلات تجاری و افزایش سرمایه گذاری ها در ایران ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کشورمان درحوزه های نفت، گاز و پتروشیمی و بعضی محصولات صنعتی درحوزه کالاهای دانش بنیان، از طرف ویتنامی برای بازدید از این توانمندی ها وآشنایی بیشتر با این حوزه ها دعوت کرد.

ترن توان آنه وزیر صنعت و تجارت ویتنام نیز در این دیدار با بیان اینکه توانمندی های مکمل مالی ویژه ای در 2 کشوروجود دارد، از تمایل و کوشش کشورش برای تحقق مبادلات تجاری و مالی 2 میلیاردی اطلاع داد. وی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط، دستیابی به بیش از 2 میلیارد دلار مبادلات تجاری و مالی نیز دور از دسترس نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 541

به "گسترش روابط مالی و بانکی بین ایران و ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش روابط مالی و بانکی بین ایران و ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید