گوترش: رهبران کشورها شرایط اضطراری آب و هوایی اعلام نمایند

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش روز شنبه در همایشی که به مناسبت پنجمین سالگرد امضای توافقنامه آب و هوایی پاریس برگزار گردید، گفت که رهبران دنیا برای کاهش هرچه سریع تر انتشار گازهای گلخانه ای شرایط اضطراری آب و هوایی اعلام نمایند.

گوترش: رهبران کشورها شرایط اضطراری آب و هوایی اعلام نمایند

وی که به وسیله ویدئو کنفرانس سخنرانی می کرد، با اشاره به اینکه دنیا با یک شرایط اضطراری فوق العاده ای روبروست، گفت: به همین خاطر امروز از تمام رهبران دنیا می خواهم که تا زمان رسیدن [سطح] کربن به میزان بی خطر، در کشورهایشان شرایط اضطراری آب و هوایی اعلام نمایند.

گوترش همچنین گفت که بسته های احیای مالی که در پی شیوع کرونا ارائه شده اند، باید فرصتی نیز برای تسریع فرایند انتقال به آینده ای با میزان اندک گازهای گلخانه ای فراهم کند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه اضافه کرد که تا به امروز اعضای جی - 20 حدود 50 درصد از بسته های تشویقی و احیای مالی خود را به بخش هایی اختصاص داده اند که بیشتر به فراوری و مصرف سوخت های فسیلی مربوط هستند تا انرژی هایی با میزان پایین [انتشار] کربن. این پذیرفتنی نیست. هزاران میلیارد دلار موردنیاز برای احیای [مالی] ناشی از شیوع کووید -19 پولی است که ما از نسل های آینده قرض می گیریم.

لازم به ذکر است که با تشدید پیامدهای طبیعی برآمده از تغییرات آب و هوایی در دنیا از وقوع آتش سوزی های گسترده و پی در پی در غرب آمریکا و ذوب شدن یخچال های طبیعی گرفته تا وزش طوفان های شدید و بالا آمدن آب سطح دریاها، فعالان محیط زیست مصرانه از رهبران کشورهای دنیا می خواهند تا در این زمینه دست به اقدام فوری زنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1490

به "گوترش: رهبران کشورها شرایط اضطراری آب و هوایی اعلام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: رهبران کشورها شرایط اضطراری آب و هوایی اعلام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید