190 میلیون دلار هزینه برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: مراسم یادبود قربانیان هواپیمای MH370 مالزی که یک سال پیش در اقیانوس هند سقوط نموده بود، برگزار گردید.

190 میلیون دلار هزینه برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه ها خبرنگاران، مراسم یادبود قربانیان هواپیمای MH370 مالزی که یک سال پیش در اقیانوس هند سقوط نموده بود، برگزار گردید.

مقام های مالزیایی در مراسم سالگرد سقوط این هواپیما اعلام نمودند جست وجوها در منطقه ای به وسعت 60 هزار کیلومتر مربع در جنوب اقیانوس هند پیگیری خواهد شد و برای انجام این پروژه 190 میلیون دلار هزینه درنظر گرفته شده است و رادارهای دقیقی جهت جست و جو در اعماق اقیانوس خریداری خواهد شد. در این جست و جوها کارشناسان شرکت نفت و گاز هلند فوگرو ما را کمک خواهند رساند.

در این جست و جوها هیأتی از سازمان حمل و نقل هوایی امریکا، انگلیس، چین و شرکت بویینگ شرکت خواهند داشت. هواپیمای شرکت خطوط هوایی مالزی در 8 مارس سال 2014 میلادی در راستا پکن، یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه تغییر راستا داد و به شکل مرموزی ناپدید شد که طی ماه های گذشته تمامی جست و جوها برای یافتن ردی از 239 مسافر این هواپیما به نتیجه نرسید.

اکثر مسافران این پرواز، چینی بودند اما دو مسافر ایرانی نیز در میان سرنشینان هواپیما وجود داشتند.

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی روز یکشنبه اعلام نمود همچنان متعهد به پیدا کردن محل سقوط هواپیما خواهند بود.

این در حالی است که محل دقیق سقوط هواپیما روشن نیست و حتی لاشه آن نیز یافت نشده است. در حالی که کارشناسان هوایی اعلام نموده اند چرخش ناگهانی و تغییر راستا این هواپیما بسیار عجیب به نظر می رسد، نقص فنی هواپیما علت اصلی این چرخش عنوان شده است. بعضی از کارشناسان علت ناپدید شدن هواپیما را ضعف سیستم راداری عنوان نموده اند.

منبع: ایران

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 562

به "190 میلیون دلار هزینه برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "190 میلیون دلار هزینه برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید