793 هکتار به مزارع گیاهان دارویی سمنان اضافه شد

به گزارش سافاری رو، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: وسعت کشت گیاهان دارویی در استان سال 98، 793 هکتار افزایش یافت و توسعه کشت در دستورکار واقع شده است.

793 هکتار به مزارع گیاهان دارویی سمنان اضافه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، لطف الله رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه نمود: وسعت کشت گیاهان دارویی در استان سال 97 نزدیک به 2 هزار و 459 هکتار بود و سال 98 وسعت کشت گیاهان دارویی از3 هزار هکتار گذشت.

او بیان نمود: زعفران، گل محمدی، زیره سبز، فلفل ادویه ای، سیاه دانه، کنجد، زرشک، سیر، خاکشیر و خارشتر از جمله گیاهان دارویی است که در اراضی کشاورزی استان سمنان کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 45 گونه گیاه دارویی در استان سمنان کشت می شود و توسعه کشت گیاهانی که مقاوم به شرایط کم آبی و دارای ارزش اقتصادی بالایی است در دستورکار قرار گرفته است.

رضایی یادآور شد: یک هزار و 100 هکتار از وسعت زیرکشت استان سمنان مربوط به زیره سبز، 323 هکتار مربوط به زعفران و 246 هکتار مربوط به گل محمدی است.

او شرح داد: زیره سبز با کمترین نیاز آبی یکی از مهم ترین انواع گیاهان دارویی کشور است که به سبب اهمیت و خواص دارویی و درمانی و نقش آن در ارزآوری به عنوان طلای سبز شناخته می شود و بیشترین وسعت کشت گیاهان دارویی در استان مربوط به زیره سبز است.

198 هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1079

به "793 هکتار به مزارع گیاهان دارویی سمنان اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "793 هکتار به مزارع گیاهان دارویی سمنان اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید