نمایشگاه خوشنویسی هنر صلح در فیلیپین

به گزارش سافاری رو، نمایشگاه خوشنویسی مشترک هنرمندان ایران و فیلیپین به مناسبت روز ملی خوشنویسی ایران با عنوان هنر صلح در دانشگاه یو ـ پی فیلیپین برگزار گردید.

نمایشگاه خوشنویسی هنر صلح در فیلیپین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نمایشگاه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در فیلیپین، انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل، انجمن دوستی زنان فرهیخته ایران و فیلیپین و دانشگاه یو ـ پی، در محل کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار گردید.

در این نمایشگاه دو هنرمند ایران و فیلیپین با خلق پنج اثر مشترک با عنوان هنر صلح، این آثار هنری را همزمان با آثار دیگری از خوشنویسی دو کشور را در معرض دید علاقمندان به فرهنگ و هنر دو کشور گذاشته اند.

نمایشگاه هنر صلح علاوه در دانشگاه یو ـ پی، در یک دانشگاه دیگر و یکی از کلیساهای مطرح مانیل (پایتخت فیلیپین) برپا خواهد شد و طی آن تعداد 60 تابلو به نمایش درخواهد آمد.

آیین افتتاحیه این نمایشگاه در دانشگاه یو ـ پی با حضور محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین، تندیس تقوی، هنرمند خوشنویس ایرانی و تایپان لوسه رو هنرمند خوشنویس فیلیپینی، برنار دیتا ریس چرچیل، رییس شورای مطالعات بین الملل فیلیپین و رییس انجمن ملی تاریخ این کشور، ماریا برنادت آبررا، رییس دانشکده امور اجتماعی و فلسفه دانشگاه یو ـ پی، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه هنر این دانشگاه و ایرانیان مقیم برگزار گردید.

محمد جعفری ملک در سخنرانی خود در این آیین تأکید کرد: مردم ایران در هفت هزار سال تمدن خود جز صلح و دوستی چیز دیگری را به مردم دنیا هدیه نداده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 131

به "نمایشگاه خوشنویسی هنر صلح در فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه خوشنویسی هنر صلح در فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید