آجیل را بدون خیساندن مصرف نکنید!

به گزارش سافاری رو، تا به حال به خیساندن آجیل و میوه های خشک قبل از مصرف آن ها فکر نموده اید؟ آیا خیساندن بر کیفیت آن ها تاثیر می گذارد؟

آجیل را بدون خیساندن مصرف نکنید!

خیساندن آجیل و میوه های خشک به گفته متخصصان تغذیه، راهی مناسب برای مصرف آن هاست. خیساندن آجیل قبل از مصرف ارزش غذایی آجیل را افزایش داده و طعم و مزه بهتری به آن می دهد. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

اگر به یک میان وعده سالم و بی نظیر احتیاج دارید، آجیل و میوه های خشک برترین گزینه هستند زیرا سرشار از چربی های سالم و پروتئین هستند. اما آیا بهتر است قبل از مصرف خیساندن آجیل و میوه های خشک را مد نظر قرار داد یا خیر؟ آیا این کار واقعا لازم است؟

متخصصین چه می گویند؟

به باور متخصصین تغذیه خیساندن آجیل و میوه های خشک قبل از مصرف آن ها لازم است. خیساندن به غنی شدن آن ها یاری می نماید و محتوای غذایی آن ها را افزایش می دهد.

پوشش دانه آجیل از فیتات ها و اگزالات ها تشکیل شده است که از جذب مناسب مواد مغذی به ویژه ویتامین های B جلوگیری می نماید. خیساندن باعث از بین رفتن اثر این فیتات ها شده و هضم آجیل را آسان می نماید.

به باور متخصصین میوه های خشک مانند کشمش، زردآلو و آلو باید خوب شسته شوند و در آب تمیز خیسانده شوند تا سولفیت هایی که برای نگهداری آن ها استفاده می گردد از سطح آن ها پاک گردد.

آجیل خام نیز از اسید فیتیک تشکیل شده است که در غلات و حبوبات نیز یافت می گردد. همان طور که خیساندن غلات و حبوبات برای هضم بهتر آن ها ضروری به نظر می آید، خیساندن آجیل و میوه های خشک نیز برای هضم صحیح آن ها لازم است.

عوارض مصرف آجیل بدون خیساندن

اسید فیتیک موجود در آجیل در صورت خیسانده نشدن به مواد معدنی موجود در دستگاه گوارش شما می پیوندد. این امر مانع از جذب مواد مغذی در روده می گردد. این فرآیند بعلاوه ممکن است منجر به کمبود مواد معدنی در بدن شوند.

علاوه بر این خیساندن میوه های خشک طعم و مزه و ارزش غذایی آن ها را نیز افزایش می دهد.

روش صحیح خیساندن آجیل و میوه های خشک

اگر متقاعد شد ه اید که میوه ها و آجیل خشک را قبل از مصرف بخیسانید، برترین روش آن برای این کار این است که:

  1. یک ظرف شیشه ای دردار بردارید و آن را با آب پر کنید.
  2. آجیل یا میوه های خشک را در آن بریزید.
  3. ظرف را به مدت 20 دقیقه تا 2 یا 3 ساعت در یخچال قرار دهید.
  4. قبل از مصرف آجیل ها را با آب تمیز بشویید.
  5. اگر می خواهید آجیل های خیس شده را همواره در دسترس داشته باشید، به خاطر داشته باشید که آب کدر آن ها را هر روز عوض کنید تا از فاسد شدن آن هاجلوگیری گردد.
پیشنهاد مطالعه: این غذاها را با هم نخورید! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2356

به "آجیل را بدون خیساندن مصرف نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجیل را بدون خیساندن مصرف نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید