آمادگی وزرای دارایی منطقه یورو برای ادامه همکاری با یونان

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: وزرای دارایی منطقه یورو اعلام کردند که حاضر هستند به همکاری خود با دولت جدید یونان به رهبری آلکسیس تسیپراس ادامه دهند.

آمادگی وزرای دارایی منطقه یورو برای ادامه همکاری با یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزرای دارایی منطقه یورو ضمن اعلام آمادگی خود برای ادامه همکاری با دولت جدید یونان، هشدار دادند که مسائل عمیق مالی یونان تنها به خاطر برپایی یک انتخابات، تغییر ننموده است.

رئیس وزرای دارایی منطقه یورو، پس از نشست روز گذشته مقام های مالی اروپا، تاکید نمود: ما انگیزه زیادی داریم تا با دولت جدید یونان همکاری نموده تا این کشور را در راستا رونق نگه داریم.

وی توضیح داد: ما و مردم یونان باید این مساله را درک کنیم که مسائل بزرگ بزرگ در اقتصاد یونان، از بین نرفته است و این مسائل تنها به خاطر برگزاری یک انتخابات، یک شبه نیز تغییر ننموده است.

وزیر دارایی آلمان نیز بار دیگر ایده کاهش بدهی های یونان را رد نموده است. در حالی که آلکسیس تسیپراس رسما به عنوان نخست وزیر جدید یونان سوگند یاد نموده و دولت جدید ائتلافی نیز تشکیل شده، ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان تاکید نمود که هیچ مساله ای در مورد کاهش بدهی های یونان، مطرح نیست. منطقه یورو می خواهد به برنامه نجات مالی یونان، ادامه دهد.

وی اضافه کرد: ما می توانیم تصور کنیم که یونان چگونه بدون این برنامه، می تواند راستا رشد مالی منطقی را ادامه دهد.

حزب سیریزا به رهبری آلکسیس تسیپراس در انتخابات اخیر یونان به پیروزی رسیده و مخالفت خود را با اجرای سیاست های ریاضتی که از سوی وام دهندگان بین المللی تحمیل شده، اعلام نموده است.

دولت جدید یونان میخواهد در مورد شرایط اعطای وام 240 میلیارد یورویی از سوی وام دهندگان بین المللی، بار دیگر مذاکره کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 433

به "آمادگی وزرای دارایی منطقه یورو برای ادامه همکاری با یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی وزرای دارایی منطقه یورو برای ادامه همکاری با یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید