یونان باید اصلاحات دردناک مالی را ادامه دهد

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: رئیس بانک مرکزی آلمان از مقام های یونانی خواست تا به منظور خروج از بحران مالی و افزایش قدرت رقابت اجرای اصلاحات دردناک ساختاری را ادامه دهند.

یونان باید اصلاحات دردناک مالی را ادامه دهد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ینس ویدمن رئیس بانک مرکزی آلمان تاکید نمود، اجرای اصلاحات اقتصادی و اقتصادی دردناک در یونان به تدریج آثار و نتایج مثبت خود را نشان می دهد و مقام های آتن باید اجرای این اصلاحات را ادامه دهند.بر اساس این گزارش دولت یونان در حال مذاکره با مقام های صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا است تا مرحله بعدی از یاری اقتصادی بین المللی را دریافت کند.

دولت یونان با توجه به افزایش نارضایتی های داخلی تمایلی برای اجرای بیشتر سیاست های ریاضتی ندارد. اجرای این سیاست ها با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه بوده و پیش شرط وام دهندگان بین المللی برای اعطای یاری های اقتصادی بیشتر به آتن است.یونان در شش سال گذشته با بحران اقتصادی و رکود اقتصادی روبرو بوده و ارزش تولیدات اقتصادی این کشور بیش از 20 درصد کاهش یافته است. تقریبا از هر 4 یونانی یک نفر بیکار است. ویدمن اضافه کرد، یونان در حال عبور از تغییرات ساختاری است که درد و رنج زیادی را برای مردم این کشور در پی داشته است. ولی اجرای سیاست های ریاضتی تاکنون بعضی آثار و نتایج مثبت خود را نشان داده است.

یونان بالاترین نرخ بدهی و بیکاری را در بین کشورهای منطقه یورو در اختیار دارد.این کشور بحران زده در سال 2010 میلادی مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی یاری اقتصادی بین المللی را دریافت کند و در ازای آن متعهد به اجرای سیاست های ریاضتی شده که با مخالفت شدید مردم یونان روبرو شده است.

دولت یونان امیدوار است تا طی سال آینده به رشد اقتصادی 0، 6 درصدی دست یابد. وام دهندگان بین المللی هنوز به طور کامل از اصلاحات اقتصادی و اقتصادی اجرا شده در یونان رضایت ندارند و پیش شرط اعطای یاری های اقتصادی بیشتر را اجرای کامل اصلاحات اعلام نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 377

به "یونان باید اصلاحات دردناک مالی را ادامه دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان باید اصلاحات دردناک مالی را ادامه دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید