آمریکا و چین در زمینه مقابله با تروریسم همکاری می نمایند

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: یک دیپلمات ارشد چینی امروز پنج شنبه تاکید نمود که چین و آمریکا موافقت نموده اند تا همکاری های خود در زمینه مقابله با تروریسم و روابط نظامی را افزایش دهند.

آمریکا و چین در زمینه مقابله با تروریسم همکاری می نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یانگ جیه چی وزیر خارجه چین در انتها مذاکرات مقام های ارشد دو کشور توضیح داد: پکن و واشنگتن به توافق رسیده اند تا روابط نظامی خود را گسترش داده و در زمینه مقابله با تروریسم همکاری نمایند.

ژی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در افتتاحیه مذاکرات راهبردی و مالی بر احتیاج به پرهیز از درگیری میان دو کشوری تاکید نمود که یک چهارم جمعیت جهان و یک سوم اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده اند. وی تنش میان آمریکا و چین را یک فاجعه آشکار خواند. این فضا در اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز منعکس شده بود که به همراه وی جک لو، وزیر خزانه داری این کشور در این مراسم حضور داشت.

واشنگتن امیدوار است که مشکل خود با این کشور را در زمینه جاسوسی های سایبری از شرکت های آمریکایی به شکل مناسبی حل نماید و قوانین سخت تری را درخصوص مناطق مورد مناقشه پکن با کشورهای همسایه اش وضع کند.

هرچند آمریکا سعی داشته در موضوع دریای چین جنوبی موضع خاصی نداشته باشد اما قرارداد نظامی این کشور با همسایه های چین و استقرار پایگاه های نظامی در این کشورها حاکی از وجود تنش میان این دو قدرت است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای همزمان با شروع مذاکرات مقام های ارشد آمریکا و چین در پکن توضیح داد: آمریکا متعهد به ایجاد مدل جدیدی از روابط با چین است که بر اساس همکاری و مدیریت سازنده اختلافات تعریف خواهد شد.

اوباما اضافه نمود: آمریکا از ظهور یک چین باثبات، آرام و مرفه استقبال می نماید ما به ایجاد مدل جدیدی از روابط با چین با هدف افزایش همکاری ها و مدیریت سازنده اختلافات دو جانبه کاملا پایبند هستیم.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 550

به "آمریکا و چین در زمینه مقابله با تروریسم همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و چین در زمینه مقابله با تروریسم همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید