ائتلاف سعودی بیش از 80 بار دیگر، آتش بس یمن را نقض کرد

به گزارش سافاری رو، یک منبع در اتاق عملیات ارتباط و هماهنگی ارتش یمن اطلاع داد که طی 24 ساعت گذشته، ائتلاف سعودی، هشتاد و دو بار آتش بس را نقض نموده است.

ائتلاف سعودی بیش از 80 بار دیگر، آتش بس یمن را نقض کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع در اتاق عملیات ارتباط و هماهنگی ارتش یمن که برای رصد نقض آتش بس یمن تشکیل شده است، از تداوم نقض به وسیله ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی اطلاع داد.

این منبع به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت که طی 24 ساعت گذشته، ائتلاف سعودی، 82 بار این آتش بس را نقض نموده است.

وی تأکید کرد، در میان موارد نقض، می توان به احداث مقر های نظامی در حیس و پرواز جنگنده های جاسوسی در مقبنه، حیس و الجبلیه اشاره نمود.

این منبع توضیح داد، سایر موارد نقض آتش بس هم شامل حملات توپخانه ای و تیراندازی های مختلف است که شامل 69 مورد است.

یک منبع نظامی یمنی شامگاه گذشته اطلاع داد که ائتلاف متجاوز و مزدورانش، 101 بار، این آتش بس نظامی و انسانی را طی 24 ساعت گذشته نقض کردند.

این منبع تأکید کرد، جنگنده های شناسایی ائتلاف، 27 بار در حریم هوایی استان های مأرب، حجه، صعده و لحج پرواز نموده و بالگرد های آپاچی نیز 16 بار منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن را در البلق الشرقی در استان مأرب، الفاخر در استان الضالع و شامخ قعبان در لحج بمباران کردند.

در همین ارتباط، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سیزدهم فروردین ماه جاری از شروع برقراری آتش بس در یمن اطلاع داد. به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا عایدی و به موجب آن همه عملیات های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می گردد.

گروندبرگ دیروز در بیانیه ای اعلام نمود: طرف های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس (انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت 17 دوم آوریل به اجرا در می آید. بر اساس این آتش بس همه عملیات های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می گردد.

بر اساس بند های این توافق، 18 کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می گردد و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می گردد. از جمله دیگر بند های این توافق، نشست بین طرف ها برای توافق بر سر گگرددن گذرگاه ها در تعز و دیگر استان ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای انتها دادن به درگیری در یمن تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2183

به "ائتلاف سعودی بیش از 80 بار دیگر، آتش بس یمن را نقض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی بیش از 80 بار دیگر، آتش بس یمن را نقض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید