استقبال ایران از منتفی شدن طرح قطعنامه در آژانس

به گزارش سافاری رو، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با کوشش های فرشرده دیپلماتیک در تهران، وین و پایتخت های همه اعضای شورای حکام طرح قطعنامه منتفی شد.

استقبال ایران از منتفی شدن طرح قطعنامه در آژانس

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در شرح تحول امروز در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: با کوشش های فشرده دیپلماتیک در تهران، وین و پایتخت های همه اعضای شورای حکام و به ویژه سه کشور اروپایی و همچنین همراهی چین و روسیه، طرح قطعنامه منتفی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تحول امروز می تواند جهت دیپلماسی را که ایران و آژانس باز کرده اند، حفظ کرده و زمینه را برای اجرای کامل تعهدات از سوی تمامی طرف های برجامی فراهم آورد.

خطیب زاده تاکید نمود: ایران امیدوار است، طرف های مشارکت کننده در برجام بتوانند با استفاده از این فرصت و با همکاری جدی، اجرای کامل برجام از سوی همه را تضمین کنند.

همچنین کاظم غریب آبادی، سفیر و کننده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین هم ضمن انتقاد از اقدامات با انگیزه های سیاسی و سوءاستفاده از آژانس برای مقاصد چانه زنی، از هوشیاری و تدابیر اعضای آژانس، بویژه شورای حکام و مدیرکل، در کوشش های خود برای جلوگیری از ایجاد تنش های غیر ضروری و حفظ فرصت های موجود برای دیپلماسی، استقبال کرد.

کننده دائم کشورمان اضافه نمود: شرحات بیشتری را در این رابطه بعد از نشست امروز شورای حکام ارائه خواهد نمود.

ساعتی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان از طرح خود تحت حمایت آمریکا در مورد تصویب قطعنامه در انتقاد از ایران به دلیل کاهش همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، در شورای حکام عقب نشسته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1663

به "استقبال ایران از منتفی شدن طرح قطعنامه در آژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ایران از منتفی شدن طرح قطعنامه در آژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید