اعلام شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش سافاری رو، دانشگاه صنعتی شریف برای دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1402-1401 از میان دانشجویان ممتاز اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

اعلام شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش خبرنگاران، دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول 1397 که در 8 نیمسال فارغ التحصیل می شوند، دانشجویان کارشناسی ورودی 98 که در شش نیمسال فارغ التحصیل می شوند و بعلاوه دانشجویان دو رشته ای ورودی 1396 که در 10 نیمسال فارغ التحصیل می شوند، تعداد محدودی دانشجو بدون آزمون جهت ورود به دوره های کارشناسی ارشد این دانشگاه می پذیرد.

بنا بر تاکید معاونت آموزش دانشگاه صنعتی شریف، پذیرش نهایی این متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و متقاضیان باید تا روز 20 آذر درخواست خود را به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم به وسیله اتصال به درگاه https://admission.edu.sharif.edu ارسال نمایند.

حداقل شرایط لازم جهت ارائه درخواست، گذراندن حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا قبل از شروع نیمسال هفتم تحصیلی (انتهای تابستان 99 برای ورودی های دو رشته ای 1396 و تابستان 1400 برای ورودی های 1397) اعلام شده است.

به علت شیوع کرونا و با موافقت وزارت عتف، حداقل واحد گذرانده شده برای ورودی های 1396 تا 4 واحد قابل کاهش است به شرطی که این دانشجویان در نیمسال دوم 1399-1400 به این مقدار واحد حذف شده در کارنامه داشته باشند.

از دیگر شرایط پذیرش این است که دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف باید جزء 25درصد نخست ورودی های کارشناسی رشته مربوطه باشند و دانشجویان با رتبه های1 تا 5 رشته تحصیلی (و نه گرایش) یا معدل بالای 18 (به شرط قرارگیری جزء 15 درصد برتر هم ورودی ها و هم رشته ای ها در دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعت نفت (رشته مهندسی نفت)، دانشگاه اصفهان (رشته های علوم پایه)، دانشگاه علامه طباطبایی (رشته های اقتصاد و مدیریت) و 8 درصد برتر در رشته تحصیلی (نه در گرایش) تا حداکثر 3 نفر از سایر دانشگاه های کشور پذیرش خواهند شد.

البته،پرونده این

داوطلبان صرفاً در صورت وجود گواهی رتبه آنالیز خواهد شد.

بعلاوه، این داوطلبان باید تحصیلات کارشناسی خود را تا قبل از شروع سال تحصیلی 1401 -1402 به اتمام رسانده باشند.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف در زمینه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون آمده است که مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری، نوبت دوم بدون آزمون، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد، برای ورود بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود و درخواست متقاضیان فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی آنالیز خواهد شد؛ در صورت ارسال درخواست

برای بیش از یک رشته هر دو درخواست لغو خواهد شد.

دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا میتوانند برای کارشناسی ارشد مهندسی دریا داوطلب شوند. بعلاوه دانشجویان رشته مهندسی مکانیک میتوانند برای کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا نیز درخواست ارائه نمایند.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و مهندسی هسته ای نیز فقط از میان دانش آموختگان کارشناسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فیزیک خواهد بود.

مدارک مورد احتیاج جهت ثبت نام این افراد شامل ارائه کارنامه تحصیلی (ریزنمرات تا آخرترم شش)، سوابق علمی پژوهشی مندرج در فرم درخواست(در صورت وجود سوابق)و پرداخت مبلغ 1 میلیون و 200 هزار ریال به صورت الکترونیکی در سامانه دریافت پرونده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2035

به "اعلام شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید