دستیابی به دانش فنی ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی

به گزارش سافاری رو، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: این شرکت پیروز به دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی شده است.

دستیابی به دانش فنی ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی

به گزارش خبرنگارما در تبریز،سیّدرضا رهنمای توحیدی اضافه کرد: این شرکت از سال 93 به اسم قطب پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی، در سطح شرکت ملّی گاز ایران فعالیت کرده و تا به امروز دستاوردهای متعددی در این خصوص داشته است.

وی با اشاره به اهداف پژوهشی شرکت در فراوری تجهیزات گاز، گفت: حمایت از فراوری داخل و اقتصاد دانش بنیان، کسب دانش فنی و بومی سازی تجهیزات وارداتی، ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات نو متناسب با نیازهای بومی صنعت گاز کشور و تغییر در طراحی تجهیزات موجود برای بهینه سازی عملکرد و... از مهم ترین اهداف شرکت به اسم قطب پژوهشی می باشد.

توحیدی توضیح داد: دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی همگام با تکنولوژی روز جهان، یکی از دستاوردهای مهم این شرکت بوده که به وسیله پروژه پژوهشی و با همکاری دانشگاه صنعتی سهند محقق شده است.

وی با اشاره به مزیت های اختراع مذکور در صنعت گاز کشور اذعان نمود: با توجه به استفاده گسترده از لوله های پلی اتیلنی در پروژه های گازرسانی به علت استحکام بالا و سهولت، بکارگیری روشی برای ارزیابی کیفیت سرجوش های الکتروفیوژن لوله ها ضروری بوده که با ساخت این دستگاه و توسعه و تکمیل آن، امکان تست تمامی سرجوش ها در حین اجرای پروژه های گازرسانی به وسیله غیر مخرب فراهم شده است.

گفتنی است: دستگاه مذکور با طبقه بندی بین المللی G1S 87/13; G01N 04/29 ثبت اختراع شده و این شرکت با تعریف پروژه نو در حال توسعه، تکمیل و بهبود عملکرد نمونه اولیه (Proto Type) دستگاه و ایجاد قابلیت های نو در آن برای تبدیل به یک نمونه صنعتی با قابلیت بکارگیری عملیاتی می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1864

به "دستیابی به دانش فنی ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به دانش فنی ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید