تور مجارستان: اوکراین مجارستان را به خاطر قرارداد گازی با روسیه تهدید کرد

به گزارش سافاری رو، در حالی که وزیر خارجه اوکراین تهدید کرد که کی یف به اقدام مجارستان در انعقاد قرارداد نو گازی با روسیه پاسخ مناسب نشان خواهد داد، یک سناتور روس گفت: اوکراین نمی تواند تأثیری بر همکاری های گازی بین روسیه و مجارستان بگذارد.

تور مجارستان: اوکراین مجارستان را به خاطر قرارداد گازی با روسیه تهدید کرد

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه هشدار داد که کی یف پاسخ مناسبی به مجارستان، به علت امضای قرارداد گازی تازه با روسیه، خواهد داد.

وی گفت: پاسخ ما به این اقدام مقامات بوداپست، تنها اقدامات سیاسی - از جمله لغو کمیسیون بین دولتی در زمینه توسعه همکاری های دوجانبه نخواهد بود، ما تدابیر دیگری برای دفاع از منافع ملی اوکراین در این زمینه اتخاذ خواهیم کرد.

وزیر خارجه اوکراین، امضای قرارداد گازی تازه بین روسیه و مجارستان درباره ارسال گاز طبیعی روسیه بدون عبور از خاک این کشور را حمله به اوکراین توصیف نموده و تأکید کرد: ما به این حمله پاسخ مناسب نشان خواهیم داد و پشیمانی در این رابطه دیگر سود ندارد.

در همین رابطه، آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه تأکید کرد که مقامات کی یف نمی توانند تأثیری بر فرایند اجرای قرارداد تازه شرکت گازپروم روسیه و دولت مجارستان در زمینه ارسال گاز به این کشور با دور زدن اوکراین داشته باشند. به گفته این سناتور روس، در کشورهای اروپایی کسی از تهدید مقامات اوکراینی نمی ترسد.

پوشکوف یادآور شد: مقامات بوداپست مدتهاست که از اقدامات دولت اوکراین، از جمله به خاطر سیاست اعمال فشار بر شهفرایندان مجاری زبان و بعلاوه تصویب قانون مربوط به ریشه ملت اوکراین، بشدت ناراضی بوده و به آنها انتقاد می نمایند.

روز دوشنبه تعیین شد که روسیه و مجارستان توافقنامه درازمدت تازهی در مورد ارسال گاز طبیعی روسیه به مجارستان امضاء کردند که از اول ماه اکتبر امسال (آدینه نهم مهر ماه) لازم الاجرا خواهد شد. مدت اعتبار این سند 15 سال خواهد بود. بر اساس توافقات انجام شده دوجانبه، شرکت گازپروم روسیه سالانه 4.5 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به مجارستان ارسال خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1929

به "تور مجارستان: اوکراین مجارستان را به خاطر قرارداد گازی با روسیه تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: اوکراین مجارستان را به خاطر قرارداد گازی با روسیه تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید