این محصول تویوتا با هوش مصنوعی ساخته شده است

به گزارش سافاری رو، مدیرعامل TRI و یکی از دانشمندان ارشد شرکت تویوتا موتور اعلام نموده که تحقیقات این کمپانی در زمینه رباتیک، در پی تقویت افراد به جای جایگزینی آنهاست. هدف از این اقدام، کنار گذاشتن نیرو های کار انسانی نیست و طبق اعلام موسسه TRI، این تیم امیدوار است تا رویکرد تازه آن ها بتواند ربات ها را برای همکاری با انسان ها بیش از پیش تقویت کند.

این محصول تویوتا با هوش مصنوعی ساخته شده است

تقویت نیروی کار انسانی به لطف ربات ها

به گزارش خبرآنلاین، گیل پرت، مدیرعامل TRI و یکی از دانشمندان ارشد شرکت تویوتا موتور در این باره گفت: تحقیقات ما در زمینه رباتیک، در پی تقویت افراد به جای جایگزین کردن آنهاست. این تکنیک آموزشی نو، هم کاربردی است و هم رفتار های عملکردی بسیار قدرتمندی ایجاد می نماید و به ربات ها این امکان را می دهد تا به شکل موثرتری افراد را تقویت نمایند.

آموزش ربات ها در حقیقت شامل انتقال داده و مهارت ها به آنهاست و به آن ها یاری خواهد نمود تا کار های خاصی را انجام داده و با محیط های مختلف سازگار شوند. این آموزش چندین رشته با تکنیک های مختلف را در بر می گیرد که از رویکرد های ساده تری مثل برنامه نویسی معمولی گرفته تا رویکرد های پیچیده تری مثل یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را شامل می گردد.

روش های پیشین و نوین آموزش ربات ها

در هر حال روش های اخیر و پیشرفته برای آموزش رفتار های نو به ربات ها مستلزم زمان زیادی بود و در عین حال این روش ها تا حد زیادی ناکارآمد بوده و تنها به فعالیت های تعریف شده ای که در محیط هایی با محدودیت های شدید انجام می شدند، محدود می شد. متد هایی مثل کدنویسی که دقیقا نشان می دهد که اقدامات ربات ها برای مشاغلی که شفاف تعریف شده اند و نیازی به انعطاف در آن ها حس نمی گردد مناسب بود؛ اما ربات های محدودی می توانستند تا از عهده انجام کار های پیچیده تری برای عملکرد ماشین ها در سناریو های روزمره بر بیایند.

حالا مدل رفتاری ربات پیشرفته به وسیله TRI، شامل یادگیری به وسیله آموزش های haptic و بعلاوه توصیف گفتاری اهداف است. این شیوه، امکان معرفی مستقل رفتار های نو استنتاج شده از تعداد زیادی نسخه نمایشی را فراهم می نماید. این روش نه تنها نتایج قابل اعتماد، قابل تکرار و کارآمدی را در پی داشته، بلکه خیلی سریع نیز قابل انجام است.

راس تدریک، معاون تحقیقات رباتیک TRI در این باره گفته: کار هایی که این ربات ها انجام می دهند، شگفت انگیزند. من حتی تا یک سال پیش هم پیش بینی نمی کردم که بتوانیم به این سطح از مهارت های متفاوت در ربات ها نزدیک شویم. تدریک علاوه بر مسئولیتی که در TRI در بخش مهندسی برق و علوم کامپیوتر برعهده دارد، استاد هوانوردی و فضانوردی و مهندسی مکانیک در MIT نیز هست.

دکتر تدریک در ادامه صحبت هایش گفت: آنچه درباره این رویکرد هیجان انگیز است، نرخ و قابلیت اطمینانی است که بر پایه آن می توانیم به سراغ مهارت های تازه برویم. چون این مهارت ها مستقیما با تصاویر دوربین و حس لامسه کار می نمایند و تنها با بهره گیری از نمایش های آموزش داده شده، ربات ها می توانند حتی در کار هایی که شامل اشیایی با قابلیت تغییر شکل، پارچه و مایعات است نیز عملکرد خوبی داشته باشند. این در حالی است که تا پیش از این انجام چنین کار هایی برای ربات ها واقعا سخت و سخت بود.

TRI پیش از این نیز بدون ایجاد حتی یک خط کد نو، از یک روش تازه برای آموزش بیش از 60 توانایی پیچیده و ماهرانه به ربات ها استفاده نموده بود. آن ها برای تحقق این هدف، تنها اطلاعات نوی را در اختیار ربات ها قرار داده بودند. مسئولان این موسسه حالا امیدوارند تا بتوانند که تا سرانجام سال 2024، هزار مهارت نو به ربات ها بیاموزند و پیش بینی می نمایند که این مهارت های نو در راستای تعامل با جهان به روش های پیچیده و متنوع، در آینده این امکان را به ربات ها خواهد داد تا از افراد در زمینه های غیرقابل پیش بینی نیز حمایت نمایند.

با پیشرفت های پی درپی در علم رباتیک، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، آموزش ربات ها، شاخه ای پویاست که دائما در حال رشد و تکامل است. ربات ها به شکل حیرت آوری در مدیریت کار های سخت و همکاری با افراد در کار های تیمی پیشرفت می نمایند و دائما در حال بهتر شدن برای کار در کنار انسان ها در صنایع مختلف هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2409

به "این محصول تویوتا با هوش مصنوعی ساخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این محصول تویوتا با هوش مصنوعی ساخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید