بلینکن: روابط با چین بزرگترین امتحان ژئوپلیتیک ماست

به گزارش سافاری رو، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر امور خارجه آمریکا گفت در نشست آلاسکا با مقامات چینی، مسیرهای همکاری با چین تعیین خواهد شد.

بلینکن: روابط با چین بزرگترین امتحان ژئوپلیتیک ماست

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید با اعلام این خبر که دستیاران ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است با مقامات چینی در آلاسکا ملاقات نمایند؛ اضافه نمود اینکه نخستین نشست دولت بایدن با مقامات چینی در خاک آمریکا برگزار می گردد، حائز اهمیت است.

همچنین؛ صفحه توئیتری وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: جلسه استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور درباره اولویت های سیاست خارجی دولت بایدن برگزار گردید.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز گزارش داد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره اولویت های سیاست خارجی دولت بایدن، گفت: روابط با چین بزرگترین امتحان ژئوپلیتیک برای ما خواهد بود.

بلینکن اضافه نمود در نشست آلاسکا با مقامات چینی، مسیرهای همکاری با چین مشخص خواهد شد. نشست آلاسکا، فرصتی مهم برای مطرح کردن صریح بسیاری از نگرانی های واشنگتن درباره رفتار های پکن است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین، خاطرنشان کرد دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور نگران نقش روسیه در ونزوئلا و فعالیت هایش در کوبا است.

بلینکن در این جلسه در کنگره با ابراز نگرانی از فعالیت های روسیه در آن نیمکره، گفت: ما این مسئله را در ونزوئلا می بینیم. من فکر می کنم ما شاهد احیای حضور و فعالیت روسیه در کوبا در چند سال گذشته بوده ایم و ما به طور کلی بسیار مراقب این مسئله هستیم.

صفحه توئیتری خبرنگار شبکه خبری سی ان ان نیز نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس نمایندگان گفت: کوشش های دیپلماتیک در افغانستان در حال اجرا است و درباره ضرب الاجل اول ماه مه برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور تصمیمی اتخاذ نشده است.

بلینکن همچنین گفت: فروش سلاح به عربستان را متوقف و فرستاده ویژه ای را برای راهنمایی کوشش های آمریکا برای سرانجام جنگ در یمن مشخص کردیم. حوثی ها (جنبش انصار الله یمن) را از فهرست سازمان های تروریستی حذف کردیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1668

به "بلینکن: روابط با چین بزرگترین امتحان ژئوپلیتیک ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: روابط با چین بزرگترین امتحان ژئوپلیتیک ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید