بنیان گذار هواوی برای غلبه بر تحریم های آمریکا خواستار تمرکز روی نرم افزار شد

به گزارش سافاری رو، بنیان گذار و مدیرعامل هواوی، رن ژنگفی، از کارکنان خواسته تا این شرکت را برای کاهش تأثیر تحریم های آمریکا به یک غول نرم افزاری تبدیل کنند. در یادداشت داخلی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، آقای ژنگفی گفته که هواوی باید روی نرم افزار تمرکز کند زیرا این حوزه از کنترل آمریکا خارج است و ما استقلال و اختیارات بیشتری خواهیم داشت.

بنیان گذار هواوی برای غلبه بر تحریم های آمریکا خواستار تمرکز روی نرم افزار شد

هواوی در حال حاضر توانایی تولید انبوه بسیاری از محصولات سخت افزاری خود را از دست داده زیرا به دلیل تحریم های آمریکا، همکاری هواوی با بسیاری از شرکت ها دیگر امکان پذیر نیست. این کمپانی برای کاهش تأثیر این تحریم ها، از ماه ها قبل ذخیره سازی و انبار کردن چیپ ها و قطعات حیاتی را آغاز کرده اما این ذخایر محدود هستند و در ضمنً بخشی از این قطعات به سرعت منسوخ می شوند.

هواوی همچنین به دلیل تحریم های آمریکا دیگر نمی تواند از سرویس های و اپلیکیشن های گوگل برای گوشی های خود استفاده کند. اگرچه دولت بایدن فشار بر روی شرکت هایی مانند شیائومی و تیک تاک را کاهش داده، ولی نشانه ای مبنی بر کاهش تحریم های علیه هواوی دیده نمی شود.

به دلیل همین شرایط، بنیان گذار هواوی از کارمندان این شرکت خواسته که بر روی نرم افزارهایی مانند پلتفرم هوش مصنوعی موسوم به MindSpore و سیستم عامل اختصاصی این شرکت به نام هارمونی تمرکز کنند. در بخشی از یادداشت آقای ژنگفی آمده: هنگامی که در مناطق اروپا، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا تسلط پیدا کنیم، اگر استانداردهای آمریکا با استانداردهای ما مطابقت نداشته باشد و ما نتوانیم وارد ایالات متحده شویم، پس دیگر آمریکا هم نمی تواند وارد قلمروی ما شود.

طبق اعلام هواوی، سیستم عامل اختصاصی این شرکت موسوم به هارمونی در تاریخ 2 ژوئن (12 خرداد) رسما معرفی خواهد شد. این سیستم عامل هنوز به طور رسمی راهی گوشی ها و تبلت ها نشده ولی به نظر می رسد به زودی اولین گوشی ها و تبلت های مجهز به این سیستم عامل راهی بازار می شوند.

منبع: Reuters

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1798

به "بنیان گذار هواوی برای غلبه بر تحریم های آمریکا خواستار تمرکز روی نرم افزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیان گذار هواوی برای غلبه بر تحریم های آمریکا خواستار تمرکز روی نرم افزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید