بولتون: ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد

به گزارش سافاری رو، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ ضمن هشدار درباره پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: سال جاری برای اولین بار در زندگی خود به نامزد حزبم در انتخابات ریاست جمهوری رأی نمی دهم.

بولتون: ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون، مشاور امنیتی ملی سابق دونالد ترامپ در تبادل نظریی با روزنامه دی ولت آلمان انتقاد شدیدی به تصمیم آمریکا برای بازگرداندن حدود 12 هزار نیروی آمریکایی مستقر در خاک آلمان وارد نموده و گفت: این یک نشانه است و البته نشانه خوبی نیست برای اینکه ما بدانیم در صورت انتخاب مجدد ترامپ چه در انتظارمان است.

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش گفت بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، حدود 12 هزار نظامی آمریکایی خاک آلمان را ترک خواهند کرد که حدود 5600 نفر از آنها در دیگر کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد.

مارک اسپر در مورد برنامه جابجایی بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ریزی یوکام [ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا] تقریباً 11900 نیروی نظامی از آلمان خارج خواهند شد و تعداد نیروها از 36 هزار نفر به 24 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتقادهای فراوانی روبرو شده و بحث های زیادی را در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی واکنش در برابر این تصمیم ترامپ ایجاد نموده است.

ایالت های بایرن، بادن-وورتمبرگ و راینلند -فالتز آلمان بخصوص تحت تاثیر این تصمیم ترامپ قرار می گیرند. قرار است مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا از آلمان به مونس بلژیک منتقل گردد. یکی از مقرهای نظامی ناتو در حال حاضر در این منطقه واقع شده است.

احتمالا بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مرکز فرماندهی آفریقا هم از اشتوتگارت آلمان به جای دیگری منتقل خواهد شد.

بولتون در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: پشت کردن ایالات متحده به همه مواضعی که ما به آن پایبند بودیم هیچ مزیتی نه برای کشور ما و نه برای امنیت غرب به صورت کلی ندارد.

بولتون در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: ترامپ از بسیاری جهات شبیه اوباما است. این ها اشکال عجیب انزواگرایی آمریکا است.

بولتون از آوریل سال 2018 به مدت 17 ماه مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود و در سال 2019 از این سمت استعفا داد.

بولتون در ادامه تاکید نمود که وقتی ترامپ با حوزه امنیت ملی سر و کار دارد از هیچ فلسفه سیاسی و یا تفکر استراتژیکی پیروی نمی کند. نتیجه آن حالا این است که ما امروز نسبت به قبل از دوره ترامپ امنیت کمتری داریم.

بولتون تاکید نمود: به همین دلیل من در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا برای اولین بار در زندگی خود نمی خواهم به نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه رای بدهم.

وی تاکید نمود که همچنین به جو بایدن ، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم رای نخواهد داد. بولتون گفت: من می خواهم نام دیگری را در رای خود بنویسم. ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1272

به "بولتون: ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید