بیست و دومین نمایشگاه گلهای داوودی در محلات برگزار خواهد شد

به گزارش سافاری رو، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، بیست و دومین نمایشگاه گلهای داوودی در محلات برگزار خواهد شد.

بیست و دومین نمایشگاه گلهای داوودی در محلات برگزار خواهد شد

حسین بیات، رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه که در فضایی به مساحت سه هزار متر برگزار خواهد شد، آشنایی با توانمندی های پژوهشکده در حوزه ایجاد ژنوتیپ ها و ارقام نو در انواع گیاهان زینتی است که گل داوودی از نمونه های پیروز آن بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه تحقیقاتی و دستاوردهای نمایشگاه در جشنواره خوارزمی نیز رتبه های برتر را به خود اختصاص داده است و هر ساله شاهد حضور جمع عظیمی از بازدید کنندگان از قشرهای مختلف شامل دانشجویان، فراوری کنندگان گل و گیاه، شهرداری های مختلف و مقامات کشوری بوده است.

محمدرضا شفیعی، مسئول برگزاری نمایشگاه نیز اظهار کرد: این نمایشگاه از 27 مهر الی 15 آبان در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات برقرار خواهد بود.

مجری پروژه به نژادی گل داوودی ادامه داد: در نمایشگاه گل های داوودی اصلاح شده سال جاری، حدود هزار ژنوتیپ (رقم) گل داوودی که حاصل اقدامات به نژادی پژوهشکده است، به نمایش در خواهد آمد.

شفیعی در خصوص مساحت نمایشگاه با اشاره به فضای نمایشگاه های گل در کشورهایی نظیر هلند، اسپانیا و امارات اضافه نمود: به علت محدودیت فضا و امکانات، امکان توسعه فضا وجود ندارد، اما شرایط و توان برگزاری در ابعاد گسترده تر وجود دارد و این نکته ای است که میتوان مورد توجه قرار داد.

این نمایشگاه در محل پژوهشکده گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مهر 1402 بروزرسانی: 23 مهر 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2411

به "بیست و دومین نمایشگاه گلهای داوودی در محلات برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و دومین نمایشگاه گلهای داوودی در محلات برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید