بیش از 70 درصد از مرز افغانستان با تاجیکستان در تصرف طالبان است

به گزارش سافاری رو، سخنگوی طالبان گفت که بیش از 70 درصد از مرز مشترک افغانستان با تاجیکستان در تصرف این گروه است و تاکید نمود هیچ مداخله ای صورت نخواهد گرفت.

بیش از 70 درصد از مرز افغانستان با تاجیکستان در تصرف طالبان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در پی تعطیلی شماری از کنسولگری های خارجی در شهر مزارشریف، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که این گروه امنیت نمایندگی های سیاسی خارجی در افغانستان را تامین خواهد نمود.

مجاهد اضافه کرد که هنوز نمی تواند بگوید آیا مزارشریف هم مانند بسیاری از شهرهای دیگر به این گروه واگذار خواهد شد.

وی تاکید نمود که طالبان امنیت کنسولگری های خارجی را تامین می نماید و با کشورهایی که در مزارشریف کنسولگری دارند در تماس است.

سخنگوی طالبان اظهارداشت که این گروه بیش از 70 درصد مرز مشترک با تاجیکستان را تصرف نموده است و با اظهار اینکه منطقه ها تحت کنترل طالبان ممکن است افزایش یابد، نسبت به تامین امنیت و عدم مداخله در امور تاجیکستان تاکید نمود.

مجاهد به اسپوتنیک گفت: ما بیش از 70 درصد مرز با تاجیکستان را تصرف نموده ایم، ما روابط خوبی با کشور دوست تاجیکستان خواهیم داشت. امنیت در مرزها تامین خواهد شد و هیچ مداخله ای صورت نخواهد گرفت.

براساس گزارش ها، کشورهای ایران، روسیه، پاکستان و ترکیه کنسولگری خود را در مزارشریف به علت افزایش ناامنی ها در ولایت بلخ تعطیل نموده اند.

بعلاوه تاجیکستان در پی افزایش ناامنی ها و پیشروی طالبان در ولایت های شمالی و شمال شرق افغانستان، 20 هزار نظامی را در مرز مشترک با افغانستان مستقر نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1834

به "بیش از 70 درصد از مرز افغانستان با تاجیکستان در تصرف طالبان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 70 درصد از مرز افغانستان با تاجیکستان در تصرف طالبان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید