تأثیر ویروس کرونا بر عملکرد جنسی آقایان

به گزارش سافاری رو، بیشتر مطالعات صورت گرفته بر عوارض ویروس کرونا بر میزان آسیب به اندام ها به ویژه ریه متمرکز است اما نتایج یافته ها حاکی از آن است که این بیماری ممکن است سطح تستوسترون مردان را کاهش دهد. از آنجا که گیرنده هایی که ویروس از آن ها برای ورود به سلول استفاده می نماید در سطح سلول های سازنده هورمون جنسی مردانه، یعنی تستوسترون هم وجود دارد، این احتمال مطرح شده که ممکن است ابتلا به این ویروس عوارض ماندگاری بر عملکرد جنسی و تناسلی مردان داشته باشد.

تأثیر ویروس کرونا بر عملکرد جنسی آقایان

آثار طولانی مدت

تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به مطالعات صورت گرفته درباره ویروس های هم خانواده کرونا، مانند سارس مطرح نمود: یکی از عوارض ابتلا به این ویروس ها تب شدید است. افزایش دمای بدن می تواند باعث آسیب به سلول های هورمون ساز و اسپرم ساز بیضه ها گردد. اگر ابتلا به این ویروس باعث ایجاد التهاب در بیضه گردد، آثار مخرب آن طولانی مدت خواهد بود.

همچنین یک تحقیق در ایتالیا در ماه جولای دریافت که اختلال نعوظ علاوه براین که می تواند یک عامل خطر برای بیماران کووید-19 باشد ممکن است پیامد احتمالی این بیماری برای افراد نجات یافته از آن باشد.

3 عامل تاثیر گذار بر عملکرد جنسی آقایان پس از ابتلا به کرونا

یک مطالعه به تازگی از تاثیر ویروس کرونا بر سلامت تناسلی و جنسی مردان پرده برداشته است. این تحقیق بیانگر این است که سه عامل می تواند پس از بهبودی از بیماری کرونا به اختلال نعوظ منجر گردد:

تاثیر بر عروق

اختلال نعوظ یک نشانه از ابتلا به بیماری قلبی در آینده است. بیماری کرونا می تواند سبب بروز التهاب در سرتاسر بدن به خصوص قلب و عضلات اطراف آن گردد.

تاثیر روانی

فعالیت جنسی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از ابتلا به ویروس و همه گیری می تواند با افت خلق و اختلال نعوظ ارتباط داشته باشد.

تحلیل سلامت کلی

اختلال نعوظ معمولا نشانه ای از یک مشکل زمینه ای است. از آن جایی که ویروس می تواند مسائل سلامتی بسیاری را در بدن ایجاد کند، سلامت کلی بدن یکی از نگرانی های مرتبط با اختلال نعوظ و عوارض دیگر است.

ناباروری در آینده

همچنین از آن جایی که سن یک عامل خطر برای ابتلا به اختلال نعوظ و موارد شدید بیماری کرونا به شمار می رود، باید آن را به عنوان یک مولفه مهم در نظر گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1795

به "تأثیر ویروس کرونا بر عملکرد جنسی آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر ویروس کرونا بر عملکرد جنسی آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید