تجربه سایبرپانک 2077 به صورت سوم شخص با یک دستکاری ممکن شد

به گزارش سافاری رو، سایبرپانک 2077 یک نقش آفرینی اول شخص است و همه چیز آن، چه سبک قصه گویی و چه گیم پلی اش با زاویه دوربین بازی گره خورده است. با این حال، دوربین اول شخص بازی از همان زمان رونمایی بازی، به مذاق هواداران ساخته های قبلی استودیوی سی دی پراجکت رد خوش نیامد. یک ماه از عرضه سایبرپانک 2077 نگذشته است و هواداران، بازی را دستکاری نموده اند تا بتوانند آن را با دوربین سوم شخص تجربه نمایند.

تجربه سایبرپانک 2077 به صورت سوم شخص با یک دستکاری ممکن شد

اغراق نکرده ایم اگر سایبرپانک 2077 را عظیمترین بازی سال جاری و از مورد انتظارترین بازی های چند سال گذشته بنامیم؛ موضوعی که دقیقا ریشه مسائل فعلی بازی و تبدیل شدن آن به یک شوخی در اینترنت است. جدای این صحبت ها، تصمیم سازندگان بازی در انتخاب دوربینی اول شخص برای سایبرپانک 2077 همان زمان رونمایی آن هم سر و صدای زیادی به راه انداخت.

  • سایبرپانک 2077 هفته اول 13 میلیون نسخه فروخته است

دستکاری جدید، که صد البته فقط مختص نسخه کامپیوتر است، به بازی نماینده ها اجازه می دهد تا سایبرپانک 2077 را به صورت سوم شخص بازی نمایند. بدون شک ساخت این دستکاری راحت نبوده، مخصوصا اگر این نکته را در نظر بگیریم که بازی به صورت عادی، با اینکه بدن شخصیت اصلی را نشان می دهد، اما سر او را رندر نمی نماید و دستکاری دوربین سوم شخص بازی، فقط دوربین را به پشت کاراکتر نبرده است؛ طوری که کوشش شده تا شخصیت تمام و کمال در حالت سوم شخص دیده گردد.

این دستکاری در وب سایت نکسوس مادز قرار گرفته و می توان به سادگی آن را روی فایل های بازی اعمال کرد. البته پیش احتیاج دستکاری هسته سایبرپانک 2077 که خود یک ماد جداگانه است هم باید قبل از دوربین سوم شخص، نصب گردد.

پس از نصب دستکاری، با استفاده از کلید B در حین بازی می توان دوربین را به پشت شخصیت اصلی برد. سه حالت مختلف برای دوربین در نظر گرفته شده است کا با همان کلید B قابل انتخاب است. می توانید انتظار داشته باشید که با انیمیشن های نه چندان زیبایی طرف شوید؛ هر چه باشد بازی برای دوربین سوم شخص ساخته نشده است.

دوربین اول شخص سایبرپانک 2077 در واقع نه تنها یادآور نقش آفرینی سایبرپانکی قدیمی مثل دوس اکس است، بلکه همه چیز بازی حول آن طراحی شده. محیط های بازی بیشتر متشکل از اتاق های سربسته و کوچک و داخل ساختمان ها می گردد که با دوربین اول شخص هماهنگی بیشتری دارند. جزییات وحشتناک بالای بازی در طراحی محیط، باز کردن تک تک کشوها و کمدها و کامپیوترها و پیدا کردن آیتم های مختلف، سیستم تیراندازی بازی و اساسا همه چیز سایبرپانک 2077، وابسته به دوربین اول شخص آن است.

بحث مهم تر، قرار دادن بازی نماینده به عنوان یک شخصیت در دنیای بازی است؛ موضوعی که تحقق آن با زاویه دوربین اول شخص، بهتر انجام می گردد. دقیقا به همین دلیل است که بازی فقط به غیر از زمان رانندگی (که آن هم در حالت اول شخص بهتر است)، از دوربین اول شخص خود خارج نمی گردد و دیالوگ ها و صحنه های سینمایی و داستانی هم با زاویه دید اول شخص دنبال می شوند. سایبرپانک 2077 همه کار می نماید تا بازی نماینده، کاملا و در همه حال، خود را داخل دنیای بازی ببیند و به خوبی از پس این موضوع بر می آید.

به طور کلی، وجود چیزی مثل یک دوربین سوم شخص در بازی، کاملا خلاف اساس سایبرپانک 2077 از تمام لحاظ است.

  • سایبرپانک 2077 چگونه درست می گردد؟ سی دی پراجکت شرح می دهد

سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر عرضه شده. بازی روی هر سه پلتفرم از نظر فنی مسائلی بسیار دارد و پیشنهاد نمی کنیم فعلا سراغ آن روید. استودیوی بازی سازی سی دی پراجکت قول داده است تا در طول دو ماه آینده، مسائل عظیم و اصلی بازی را رفع کند. البته که این موضوع، مانع موفقیت بازی نشده و سایبرپانک 2077 در هفته نخست عرضه، بیش از 13 میلیون نسخه فروخت.

منبع: GameSpot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1547

به "تجربه سایبرپانک 2077 به صورت سوم شخص با یک دستکاری ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه سایبرپانک 2077 به صورت سوم شخص با یک دستکاری ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید