کوشش سازمان اطلاعات هند برای ناکامی راهرو مالی پکن - اسلام آباد

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: روزنامه پاکستانی مدعی است که سازمان اطلاعات هند با تشکیل تیم ویژه ای برای ناکامی پروژه 46 میلیارد دلاری چین راهرو مالی در پاکستان برنامه ریزی نموده است.

کوشش سازمان اطلاعات هند برای ناکامی راهرو مالی پکن - اسلام آباد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر مطنقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، در حالی که دولت هند بدنبال ناکامی راهرو اقتصادی پکن - اسلام آباد است، دستورالعملی در این خصوص را به سازمان اطلاعات این کشور صادر نموده است.

براساس گزارش رسانه های پاکستانی، دولت هند علاوه بر بازی کردن نقش مهم در عملیات های تروریستی در پاکستان از جمله در ایالت های سند و بلوچستان، اکنون برای ناکامی راهرو اقتصادی 46 میلیارد دلاری چین در این کشور نیز برنامه ریزی نموده است.

سازمان اطلاعات هند واحد ویژه اطلاعاتی به رهبری انیل دهاسمانا برای ناکام کردن راهرو اقتصادی پکن - اسلام آباد تشکیل داده که گزارش خود را مستقیم به این سازمان این کشور ارائه خواهد نمود.

سه افسر دیگر با نام های راجیشور سینگ، جی اس رامیش و ویویک کی جوهری در این مأموریت اطلاعاتی انیل دهاسمانا را همراهی خواهند کرد.

به گفته منابع مطلع، دهلی نو وظیفه های متفاوتی به سازمان اطلاعات هند برای ناکامی راهرو اقتصادی پکن- اسلام آباد ارائه نموده است.

منابع می افزاید: وظیفه انجام عملیات تروریستی در جهت راهرو اقتصادی پکن - اسلام آباد در منطقه گوادر به عهده راجیشور سینگ است و جی اس رمیش گسترش تنش میان اقوام و احزاب مختلف سیاسی ایالت بلوچستان را دنبال خواهد نمود.

ویوک کی جوهری نیز بدنبال ایجاد موانعی در شبکه دیجیتال در مناطق کشمیر آزاد و ایالت گلگت بلتستان پاکستان است.

وی مسئول یاری اقتصادی تیم جدید سازمان اطلاعات هند برای ناکامی راهرو اقتصادی چین و پاکستان نیز خواهد بود.

این در حالی است که حمله تروریستی به کارگران شرکتی در منطقه گوادر پاکستان در حالی انجام شد که مقامات دولتی و نظامی این کشور پیش از این، بعضی عناصر خارجی را تهدید بزرگی برای راهرو اقتصادی پکن- اسلام آباد اعلام نموده بودند.

بعضی از احزاب سیاسی پاکستان پیش از این، در خصوص تغییر جهت راهروی اقتصادی چین و پاکستان، دولت فدرال این کشور را تحت فشار قرار داده بودند.

از سوی دیگر دولت پکن نیز هشدار داده بود که اسلام آباد باید تهدیدات احتاقتصادی برای این راهروی 46 میلیارد دلاری را از سوی گروه های جدایی طلب ایالت بلوچستان در نظر داشته باشد.

به گفته مقامات چین، سه هزار کیلومتر راهرو اقتصادی چین و پاکستان قرار است در ایالت بلوچستان این کشور ساخته گردد و این مسافت طولانی توسط گروه های جدایی طلب و افراطی در پاکستان تهدید می گردد که بعضی از آن ها از سوی سازمان اطلاعات هند (راو) حمایت می شوند.

ارتش اتحاد بلوچ گروه تجزیه طلب ایالت بلوچستان پاکستان چندی پیش، دو اتوبوس حامل حدود 80 مسافر را که به مقصد کراچی حرکت می کرد، از روستای پشین در منطقه مستونگ این ایالت به گروگان گرفتند و پس از مدتی 20 نفر از آن ها را به قتل رساندند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 747

به "کوشش سازمان اطلاعات هند برای ناکامی راهرو مالی پکن - اسلام آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سازمان اطلاعات هند برای ناکامی راهرو مالی پکن - اسلام آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید