کوشش چین برای قیمت گذاری مس به یوآن

به گزارش سافاری رو، چین میخواهد با هدف افزایش اثرگذاری خود در قیمت گذاری مس به سمت ایجاد بستر برای خرید و فروش این فلز به یوآن برود.

کوشش چین برای قیمت گذاری مس به یوآن

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، چین بزرگترین مصرف نماینده مس در دنیا است و میخواهد بازار اقتصادی خود را به روی این فلز بیشتر باز نموده و قیمت گذاری آن به یوآن را شروع کند. این اقدام در راستای کوشش های دولت این کشور برای افزایش سلطه خود بر قیمت گذاری مس است.

به گزارش راشاتودی، از روز پنجشنبه این هفته سرمایه گذاران خارجی می توانند در بورس بین المللی انرژی شانگ های معاملات آینده مس انجام دهند. حجم معاملات سرمایه گذاران خارجی برابر با حجمی است که سرمایه گذاران داخلی این کشور نیز می توانند در بازار داخلی چین مس جابجا نمایند. این تصمیم باعث می گردد که چین بتواند در بازار مس با بورس فلزات لندن رقابت کند.

در حال حاضر حدود نیمی از مصرف مس در دنیا توسط چین انجام می گردد و این درحالی است که سهم چین از مصرف مس دنیای در سال 2000، 12 درصد و در سال 2010، 39 درصد بود.

فرایند بهبود اوضاع اقتصادی چین در پس بحران کرونا باعث شده تا تنها در سه ماهه سوم امسال این کشور بیش از 2 میلیون تن مس وارد کند. آمار های رسمی حاکی از آن است که در 9 ماهه نخست سال 2020 واردات مس چین 41 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به 4.99 میلیون تن برسد.

بنا به گزارش اداره کل گمرک چین، هم اکنون واردات مس این کشور از کل واردات این کشور در سال 2019 عبور نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1437

به "کوشش چین برای قیمت گذاری مس به یوآن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش چین برای قیمت گذاری مس به یوآن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید