ثبت نام جدید طرح ملی مسکن

به گزارش سافاری رو، در حالی قرار بود دور جدید ثبت نام طرح ملی مسکن از دوشنبه هفته جاری شروع گردد که این برنامه با 2 روز تاخیر از امروز شروع خواهد شد.

ثبت نام جدید طرح ملی مسکن

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، هفته گذشته محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از شروع دور جدید ثبت نام طرح ملی مسکن خبر داده و گفته بود: زمین ساخت واحد های طرح ملی مسکن در 230 شهر تامین شده و از هفته آینده (17 خرداد 1400) مرحله جدید ثبت نام در شهر هایی که زمین برای آن ها تامین شده شروع خواهد شد.

وی اضافه نمود: با مصویه دولت تسهیلات اختصاص یافته به مسکن ملی از 100 به 150 میلیون تومان افزایش یافته است و فراوری مستمر مسکن در دستور کار است.

این در حالی است معاون وزیر راه و شهرسازی از شروع دور جدید ثبت نام طرح ملی مسکن از ساعت 12 ظهر امروز خبر داده است.

محمودزاه با اعلام این که ثبت نام جدید یک هفته ادامه خواهد داشت، تاکید نموده پس از ثبت نام پالایش متقاضیان بلافاصله انجام خواهد شد.

* جزئیاتی از نحوه ثبت نام در مسکن ملی

متقاضیان طرح ملی مسکن باید شرایط اعلامی زیر را داشته باشند؛

متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384/01/01 به بعد) بوده و از تاریخ 1357/11/22 از هیچ یک از امکانات نهاد های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده ننموده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

در شهر های جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا؛ و یا در شهر مادر ملاک است

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)

توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)

امکان سپرده گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در مورد متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه

توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی

به گزارش تسنیم، آورده اولیه در بعضی پروژه های طرح ملی مسکن 40 میلیون تومان است. در شهر جدید پردیس متقاضیان تا کنون در دو مرحله 80 میلیون تومان واریز نموده اند و تا آخر خرداد نیز باید 80 میلیون تومان دیگر پرداخت نمایند.

با توجه به عدم اطلاع رسانی شفاف از سوی وزارت راه و شهرسازی، مبلغ دقیق آورده متقاضیان معین نیست. وام طرح ملی مسکن نیز اخیرا به 150 میلیون تومان افزایش یافته است. قسط ماهانه این وام در بازپرداخت 12 ساله ساده حدود 2.5 میلیون تومان است.

پروژه های طرح ملی مسکن عموما در داخل شهر ها ساخته شده، البته در تهران جانمایی این طرح در شهر های جدید هشتگرد، پرند و پردیس و بخشی نیز در شهریار و رباط کریم صورت گرفته است.

در دور جدید ثبت نام که از ساعت 12 ظهر امروز شروع می گردد شهر های ذکر شده در تهران از جمله پردیس ظرفیتی برای ثبت نام ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1792

به "ثبت نام جدید طرح ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام جدید طرح ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید