جان کری وارد اندونزی شد

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه در حالی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید اندونزی وارد این کشور شد که میخواهد حمایت کشورهای آسیایی را برای مقابله با داعش جلب کند.

جان کری وارد اندونزی شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا در سفر به اندونزی قرار است در مراسم تحلیف جوکو ویدودو رئیس جمهور جدید این کشور شرکت کند. یکی از مهمترین اهداف سفر جان کری به منطقه جلب حمایت رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا برای مقابله داعش در چارچوب ائتلاف به رهبری آمریکا در خاور میانه است.

بر اساس این گزارش جان کری در سفر یک روزه به جاکارتا -پایتخت کشوری که پرجمعیت ترین کشور مسلمان به شمار می رود- میخواهد دیدارهای دو جانبه ای با رئیس جمهور و نخست وزیران مالزی و سنگاپور، برونئی و استرالیا و وزیر خارجه فیلیپین داشته باشد.

مقام های رسمی وزارت خارجه آمریکا تاکید کردند که مذاکرات جان کری با مقام های رسمی کشورهای منطقه در مورد اختلافات مرزی در دریای جنوبی چین خواهد بود. مقابله با بیماری ابولا و پیمان تجاری ترانس پاسیفیک نیز از جمله موضوعات مهم دیگری خواهد بود که جان کری در این سفر به آنها خواهد پرداخت.

مقام های رسمی آمریکایی که نامشان فاش نشده تاکید کردند، البته به نظر می رسد مهمترین موضوع در این گفتگوها کوشش آمریکا برای جلب حمایت کشورهای منطقه برای مشارکت در مقابله با داعش خواهد بود.

یکی از مقام های رسمی آمریکایی توضیح داد که مذاکرات در مورد راهکارهای متوقف شدن اجیر کردن نیرو از جنوب شرق آسیا برای داعش، جلوگیری از بازگشت شبه نظامیان به منطقه و قطع منابع اقتصادی داعش خواهد بود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 385

به "جان کری وارد اندونزی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری وارد اندونزی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید