خبرنگاران اخبار کوتاه برنامه های دهه فجر در لرستان

به گزارش سافاری رو، خرم آباد - خبرنگاران - بهره برداری از طرح های اشتغال روستایی الیگودرز، برق رسانی به 2 روستای پلدختر و افتتاح کانون فرهنگی اجتماعی بانوان سلسله از جمله اخبار کوتاه برنامه های دهه فجر لرستان در روز یکشنبه 19 بهمن است.

خبرنگاران اخبار کوتاه برنامه های دهه فجر در لرستان

به گزارش خبرنگاران فرماندار الیگودرز گفت: طرح هر روستا یک محصول با موضوع پرواربندی گوسفند اصلاح شده آمیخته در روستای دره حیدر بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

ماشاالله نعمتی اضافه نمود: در این راستا 14 واحد پرورش گوسفند اصلاح شده آمیخته با مبلغ تسهیلات 20 میلیارد ریال از صندوق کارآفرینی امید و 28 فرصت شغلی مستقیم به بهره برداری رسید.

حمام تاریخی موشله الیگودرز آماده واگذاری

نعمتی همچنین گفت: حمام تاریخی موشله الیگودرز مربوط به دوران قاجار در بخش مرکزی این شهرستان با هزینه بیش از پنج میلیارد ریال در مساحت 450 متر مربع بازسازی و احیا شد.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی واگذاری این حمام تاریخی و با ارزش را به بخش خصوصی دارد.

برق رسانی به 2 روستای پلدختر

مدیر اداره برق پلدختر گفت: 2 روستای زرین بان کوشکی از توابع بخش معمولان و وران ماهور بخش مرکزی پلدختر همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر از نعمت برق برخوردار شدند.

محمدطاهر متش پور اضافه نمود: برای بهره برداری از طرح برق رسانی به این روستاها با مجموع 20 خانوار، 150 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر اداره برق پلدختر گفت: یک پست هوایی 25 کیلو وات آمپر، 500 متر شبکه فشار متوسط و 200 متر شبکه فشار ضعیف در این طرح ها ا جراشده است و در آینده نزدیک روستاهای فاقد برق شهرستان برقدار خواهند شد.

دفتر کانون فرهنگی اجتماعی بانوان سلسله گشایش یافت

دفتر کانون فرهنگی اجتماعی بانوان سلسله در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، طی آیینی با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گشایش یافت.

ناهید پرویزپور در این آیین با بیان اینکه توانمندسازی بانوان، کارآمدترین راه دستیابی به توسعه پایدار به شمار می رود گفت: توانمندی بالای زنان، علاقه مندی آنها برای مشارکت در فعالیت های مالی و تاکید دولت بر گسترش میزان مشارکت زنان، زمینه شکوفایی مالی کشور را فراهم خواهد نمود.

وی گفت: این کانون با هدف افزایش مشارکت بانون در امور مختلف، برگزاری کارگاه های آموزشی، ارائه مشاوره و برگزاری کارگاه هایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در شهرستان ایجاد شده است.

به گفته وی کانون فرهنگی اجتماعی بانوان پیش از این در خرم آباد، بروجرد و ازنا نیز راه اندازی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1600

به "خبرنگاران اخبار کوتاه برنامه های دهه فجر در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخبار کوتاه برنامه های دهه فجر در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید