خبرنگاران درخواست 24 نماینده آمریکایی برای توافق طولانی تر و قوی تر با ایران

به گزارش سافاری رو، تهران- خبرنگاران- گروهی متشکل از 24 نماینده کنگره آمریکا در نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواستار توافق طولانی تر، قوی تر و سختگیرانه تری با ایران شدند.

خبرنگاران درخواست 24 نماینده آمریکایی برای توافق طولانی تر و قوی تر با ایران

به گزارش خبرنگاران، جاش گاتهایمر نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه در توئیتی ادعا کرد: من و مایکل مک کال (نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان) هدایت کننده گروهی 24 نفره از دموکرات ها وجمهوری خواهان هستیم که از محدودیت های قوی علیه ایران حمایت می کند.

وی مدعی شد: ما با بلینکن موافقیم که یک توافق طولانی تر، قوی تر و سختگیرانه تر با ایران رویکرد صحیحی برای حفاظت بهتر از خود و متحدانمان در برابر تهران است.

این نمایندگان در نامه خود به بلینکن ادعاهای ثابت نشده آمریکا علیه ایران را تکرار کردند.

خروج جنجال برانگیز و یکجانبه دولت دونالد ترامپ در 18 اردیبهشت 1397 از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام برای کاخ سفید دستاوردی نداشت و در نهایت دولت جدید آمریکا تصمیم به عقب نشینی از این اقدام یکجانبه گرفت.

دولت جو بایدن 30 بهمن ماه 1399 بطور رسمی ادعای دولت پیشین کشورش را مبنی بر اعمال تحریم های شورای امنیت علیه ایران پس گرفت؛ اقدامی که به عنوان نخستین گام واشنگتن در راستا بازگشت به برجام، یک حرکت تشریفاتی لازم اما ناکافی به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1672

به "خبرنگاران درخواست 24 نماینده آمریکایی برای توافق طولانی تر و قوی تر با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست 24 نماینده آمریکایی برای توافق طولانی تر و قوی تر با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید