خبرنگاران روسیه پایگاه پشتیبانی دریایی خود در سوریه را توسعه می دهد

به گزارش سافاری رو، مسکو - خبرنگاران - روسیه پایگاه طرطوس ویژه پشتیبانی دریایی در سوریه را توسعه می دهد.

خبرنگاران روسیه پایگاه پشتیبانی دریایی خود در سوریه را توسعه می دهد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش عصرچهارشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس متعلق به نیروی دریایی روسیه در سوریه در سال 2022 به امکانات جدید از جمله جرثقیل شناور برای تعمیر و نگهداری ناوها و زیردریایی ها مجهز می گردد.

یک مقام صنایع دفاعی روسیه در این باره گفت که اکنون در پایگاه پشتیبانی و تعمیر و نگهداری طرطوس روسیه در سوریه، کار سرویس دهی و تعمیر ناوها توسط پرسنل یک گروه سیار شرکت کشتیرانی روسی انجام می گردد.

اما امکانات این شرکت در سال آینده توسعه می یابد و می تواند به تعمیر و نگهداری ناوهای و زیردریایی های عظیم بپردازد.

روسیه در بهمن ماه سال 1395 موافقت نامه بهره برداری 49 ساله از پایگاه دریایی طرطوس سوریه را در چارچوب همکاری دفاعی با این کشور امضا کرد.

براساس این توافق، نیروی دریایی این کشور اجازه گسترش و تجهیز پایگاه دریایی طرطوس را برای استقرار ناوهای عظیم دارد.

مطابق مفاد قرارداد، اگر یکی از طرف های امضا کننده پیش از خاتمه مدت 49 ساله با تمدید آن مخالفت نکند، این سند اتوماتیک برای 25 سال دیگر اعتبار می یابد.

مطابق توافق، روسیه محافظت از مرزهای دریایی پایگاه طرطوس و محدوده ساحلی سوریه را برعهده دارد و همچنین اجازه استقرار هر نوع تسلیحات و تجهیزات دفاعی و ارائه خدمات به ناوهای خود را کسب نموده است.

امضای این توافقنامه در چارچوب تقویت یگان دریایی روسیه در دریای مدیترانه صورت گرفت که در اجرای عملیات ضد تروریستی در سوریه در سالهای اخیر شرکت داشته است.

مقام های روسیه برای تامین امنیت مدیترانه اهمیت زیادی قائل هستند.

اکنون روسیه با استفاده از پایگاه طرطوس ناوهای جنگی و کشتی پشتیبانی در مدیترانه دارد که هر یگان پس از خاتمه ماموریت با ناوهای دیگری جایگزین می گردد و به این ترتیب ناوگروه روسی همواره با ماموریت دفاع از سواحل سوریه در این پهنه آبی مستقر است.

روسیه علاوه بر پایگاه طرطوس یک پایگاه نظامی دیگر نیز در منطقه حمیمم سوریه دارد و یک اسکادران هواپیما در آن مستقر نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1747

به "خبرنگاران روسیه پایگاه پشتیبانی دریایی خود در سوریه را توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه پایگاه پشتیبانی دریایی خود در سوریه را توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید