خبرنگاران کشف نوع جدید ویروس کرونا در فنلاند

به گزارش سافاری رو، تهران - خبرنگاران- آزمایشگاه ویتا در فنلاند از کشف نسل جدید ویروس کرونا اطلاع داد که تشخیص آن با آزمایش پی سی آر سخت است.

خبرنگاران کشف نوع جدید ویروس کرونا در فنلاند

به گزارش خبرنگاران از تارنمای اینترنتی شبکه خبری روسیا الیوم، این آزمایشگاه در اطلاعیه ای اعلام نمود که این نسل جدید کرونای ناشناخته پیشتر با همکاری موسسه بیوتکنولوژی دانشگاه هلسینکی و در نمونه هایی کشف شد که در جنوب فنلاند گرفته شده بود.

در این اطلاعیه آمده است: تشخیص کرونای جهش یافته که Fin-796H نامیده شده است، با آزمایش پی سی آر (PCR) که در سازمان دنیای بهداشت معتبر است، بسیار سخت است.

براساس گزارش این آزمایشگاه در فنلاند، ویروس فنلاندی خصوصیات جهش یافته ویروس کرونای انگلیسی و آفریقایی جنوبی را نیز داراست.

این آزمایشگاه اعلام ننموده که آیا واکسن های موجود برای مهار این نوع جدید کرونا مؤثر خواهد بود یا خیر.

این دو نوع ویروس جهش یافته در دسامبر 2020 شناسایی شدند و با سرعت بیشتری نسبت به کرونای چینی در حال گسترش هستند.

پیش از این نیز علاوه بر ویروس کرونا که نخستین بار در ووهان چین در اواخر سال 2019 پیدا شد، نمونه جهش یافته این ویروس در انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و ژاپن شناسایی شده است.

شناسایی نوع جدید ویروس کرونا درحالی است که تا به امروز بیش از 110 میلیون نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند که از میان آنها بیش از 2 میلیون و 430 هزار نفر فوت نموده اند و حدود 85 میلیون نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1667

به "خبرنگاران کشف نوع جدید ویروس کرونا در فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف نوع جدید ویروس کرونا در فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید