خواص هندوانه چیست؟، پیشگیری از سکته مغزی با مصرف هندوانه

به گزارش سافاری رو، میوه های تابستانی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند. با ما همراه باشید تا با خاصیت های هندوانه بیشتر آشنا شوید.

خواص هندوانه چیست؟، پیشگیری از سکته مغزی با مصرف هندوانه

چه چیزی مجذوب کننده تر از یک هندوانه در گرمای تابستان است؟ هندوانه سرشار از ویتامین ها، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها، ویتامین A، ویتامین B 6، ویتامین C، کلسیم، تیامین (ویتامین B 1)، سدیم، پروتئین و فیبر است.

مصرف چند برش هندوانه در روز می تواند خطر بروز حمله قلبی، انواع سرطان، مسائل گوارشی، مسائل چشم و ریزش مو را کاهش دهد. مصرف هندوانه از آسیب های پوستی ناشی از پرتو های مضر خورشید نیز جلوگیری می نماید.

این میوه آبدار که در تابستان بسیار لذت بخش است، سرشار از مواد مغذی می باشد. هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین های A، C و B است. اما آنچه که باعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی اکسیدان است. مطالعات و تحقیقات متعددی از مزایای مفید لیکوپن حکایت نموده اند.

این ماده یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که باعث کاهش خطر سکته مغزی و بعلاوه کاهش فشار خون می گردد. اگر چه ممکن است هندوانه فیبر بسیار زیادی نداشته باشد، اما کالری و چربی کمی دارد و حاوی اندازه زیادی آب است.

منبع: برنا

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2381

به "خواص هندوانه چیست؟، پیشگیری از سکته مغزی با مصرف هندوانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص هندوانه چیست؟، پیشگیری از سکته مغزی با مصرف هندوانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید