دانشگاه شریف برای کشور های حاشیه اقیانوس هند کارگاه برگزار می نماید

به گزارش سافاری رو، کارگاه بین المللی استحصال املاح و مواد شیمیایی از آب های شور برای کشور های حاشیه اقیانوس هند در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد.

دانشگاه شریف برای کشور های حاشیه اقیانوس هند کارگاه برگزار می نماید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، کارگاه بین المللی استحصال املاح و مواد شیمیایی از آب های شور برای کشور های حاشیه اقیانوس هند با حضور پژوهشگران و دانشمندان داخلی و خارجی و به منظور گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی، در پژوهشکده دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.

در آیین افتتاحیه این کارگاه دوروزه بین المللی که از سوی انستیتو آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف و همکاری مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشور های حاشیه اقیانوس هند برگزار گردید، محمدرضا موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: در این کارگاه به دنبال پیدا کردن راه هایی برای استفاده بهتر از آب و محیط زیست هستیم.

موحدی به قدمت 50 ساله انستیتو آب و انرژی شریف اشاره نمود و اضافه کرد: تاسیس چنین پژوهشکده ای در پنجاه سال پیش، نشان از اهمیت بحث آب و محیط زیست در دانشگاه صنعتی شریف دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف ابراز امیدواری کرد که طی برگزاری این کارگاه و با استفاده از تجربیات و گفتگو دانشمندان داخلی و خارجی راه هایی برای بهبود وضعیت محیط زیست در کشور و منطقه ایجاد گردد.

در ادامه این نشست علیرضا دائمی، معاون سابق وزیر نیرو در سخنرانی خود به بیان وضعیت مدیریت منابع آبی در ایران پرداخت.

همچنین مجید عباسپور، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف نیز سخنرانی تخصصی خود را با عنوان استحصال آب شیرین از منابع دریایی ارائه کرد.

در این کارگاه دو روزه سه نشست تخصصی با موضوعات؛ آثار محیط زیستی تخلیه شورابه، کاربرد دوگانه واحد های گندزدایی آب و عناصر ارزشمند و نایاب برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، کارگاه بین المللی استحصال املاح و مواد شیمیایی از آب های شور برای کشور های حاشیه اقیانوس هند طی روز های 23 و 24 مهرماه 98 در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف برپاست و دانشمندان و پژوهشگرانی از کشور های ایتالیا، هند، عمان، سریلانکا، تانزانیا، چین، بنگلادش در این نشست حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 513

به "دانشگاه شریف برای کشور های حاشیه اقیانوس هند کارگاه برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه شریف برای کشور های حاشیه اقیانوس هند کارگاه برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید