دستور وزارت علوم درباره ورود دانشگاهها به چالشهای زیستی محیطی

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، مسعود برومند ظهر امروز در نشست معاونین پژوهشی دانشگاه های کشور در وزارت علوم گفت: طی چند ماه گذشته به دلیل مشکلات ارزی فعالیت دانشگاه ها با مشکلاتی روبرو گردیده است.

دستور وزارت علوم درباره ورود دانشگاهها به چالشهای زیستی محیطی

وی اضافه کرد: طبق ارزیابی های انجام شده دانشگاه ها احتیاجمند 200 میلیون یورو بودجه ارزی هستند تا بتوانند فعالیت های علمی و پژوهشی خود را انجام دهند که این موضوع به سازمان برنامه و بودجه ارسال گردیده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: چندین نامه مختلف از سوی وزیر علوم در خصوص مشکلات ارزی دانشگاه ها به سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور ارسال گردیده است.

برومند گفت: در هفته گذشته نیز جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و در این جلسه درخواست کردیم به موضوع ارز مورد احتیاج دانشگاه ها ورود پیدا کند. همه نهادهای ذیربط قول همکاری داده اند اما اینکه راه چاره دقیقی برای این موضوع در نظر گرفته گردیده باشد هنوز معین نیست.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: امروز نیز جلسه ای با کمیته ارزی داریم که در این جلسه مشکلات دانشگاه ها را در این زمینه اعلام خواهیم کرد و امیدواریم طی یک راه چاره واحد دست یابیم.

برومند گفت: قراردادی با پایگاه اطلاعاتی الزویر منعقد کردیم که بر اساس این قرارداد قرار بود بخشی از هزینه مورد احتیاج از سوی دانشگاه ها و بخشی از سوی وزارت علوم تامین گردد اما با افزایش نرخ ارز این موضوع مسکوت مانده است.

وی اضافه کرد: موضوع ارز بسیار پیچیده گردیده و به دنبال راه چاره برای آن هستیم. امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم این دوره گذار را طی کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید نمود: به تمامی دانشگاه های کشور نامه ارسال کردیم که این مراکز به موضوع چالش های زیست محیطی وارد گردیده و چالش های منطقه خود را شناسایی نمایند.

وی گفت: توصیه می کنیم هر دانشگاه بر روی یک چالش زیست محیطی فعالیت کند و عنوان برنامه های خود را تا انتهای مهر ماه به ما ارائه نمایند.

برومند عنوان نمود: در شرایط فعلی بهتر است دانشگاه ها به سراغ سازمان های مربوطه روند و در زمینه رفع مشکلات زیست محیطی فعالیت نمایند.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: همچنین به دانشگاه ها توصیه نموده ایم کارگروه هایی با حضور بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی در زمینه آنالیز مشکلات زیست محیطی تشکیل دهند.

برومند عنوان نمود: در حوزه آب نیز به دانشگاه ها توصیه نموده ایم که کارگروه های مربوطه را تشکیل دهند تا بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 104

به "دستور وزارت علوم درباره ورود دانشگاهها به چالشهای زیستی محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور وزارت علوم درباره ورود دانشگاهها به چالشهای زیستی محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید