دلار به کف رسید!

به گزارش سافاری رو، افزایش مناقشات تجاری بین چین و آمریکا باعث کاهش ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزها شد.

دلار به کف رسید!

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز،معاملات روز چهارشنبه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین نهاده شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در شهر لندن گفت که عجله ای برای امضای توافق تجاری با چین ندارد و احتمال می رود امضای فاز نخست توافق تجاری به پس از انتخابات ریاست جمهوری کشیده گردد.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا نیز تهدید نموده است که در صورت حاصل نشدن پیشرفت در جریان مذاکرات تجاری، آمریکا تعرفه های بیشتری روی واردات خود از چین اعمال خواهد نمود.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده اند که اکنون وارد هفدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل کاهش رشد مالی دنیا نام برده می گردد تا جایی که بانک دنیای، زیان این جنگ برای اقتصاد دنیای طی دو سال آینده را حدود 700 میلیارد دلار برآورد نموده است. دو طرف طیف گسترده ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه های اضافی نموده اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای دنیای را اندازه می گیرد، با قرار دریافت در کمترین سطح یک ماه اخیر و در سطح 97.737 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.0127 دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز بوریس جانوسن، رهبر حزب محافظه کار که کماکان از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر در نظرسنجی ها پیش است وعده داده که در صورت پیروزی، انگلیس را سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود. از سوی دیگر اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد نمود اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی طرف اتخاذ خواهد نمود.

در آخرین دور از معاملات، پوند با 0.17 درصد افزایش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.2991 دلار مبادله شد. هر یورو نیز با 0.15 درصد افزایش به 1.1075 دلار افزایش یافت. هم چنین هر دلار آمریکا به 1.3290 دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.3644 دلار سنگاپور مبادله شد.

علاوه بر اتخاذ موضع تند تر بر ضد چین، رئیس جمهور آمریکا دیگر کشورها را نیز بی نصیب نگذاشته تا جایی که تهدید نموده است در اعتراض به لایحه مالیات بر شرکت های دیجیتالی فرانسه، تعرفه وارداتی روی بعضی از محصولت فرانسوی تا صد در صد افزایش پیدا کند. ترامپ هم چنین برزیل و آرژانتین را به افزایش تعرفه ها در صورت امضا نکردن توافق جدید مطابق میل این کشور تهدید نموده است. تهدیدات آمریکا به سرعت با واکنش منفی مقامات فرانسه، برزیل و آرژانتین روبرو شده است.

در معاملات بازارهای ارزی دنیای، همچنین هر دلار به 108.5771 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.4653 دلار مبادله شد. هم چنین نرخ برابری دلار معادل 7.0792 یوان چین اعلام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 735

به "دلار به کف رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار به کف رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید