رایزنی وزیر خارجه انگلیس با عبدالمهدی درباره تحولات اخیر عراق

به گزارش سافاری رو، وزیر خارجه انگلیس از رایزنی تلفنی خود با نخست وزیر عراق درباره روابط دو کشور و همچنین ناآرامی های اخیر در عراق اطلاع داد.

رایزنی وزیر خارجه انگلیس با عبدالمهدی درباره تحولات اخیر عراق

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس ارزان همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در پیامی توئیتری از رایزنی تلفنی خود با نخست وزیر عراق درباره مسائل دوجانبه و همچنین ناآرامی های اخیر این کشور اطلاع داد.

وزیر خارجه انگلیس ظهر امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت: من امروز با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق درباره تعهد بریتانیا برای یاری به منظور مقابله با داعش، ایجاد ثبات، تقویت نظام قضایی و تجارت صحبت کردم. من موضوع نگرانی ها درباره پاسخ (دولت عراق) به اعتراضات اخیر و ضرورت احترام گذاشتن به تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی های رسانه ای را مطرح کردم.

رایزنی تلفنی وزیر خارجه انگلیس با نخست وزیر عراق بعد از گفت و گوی تلفنی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با عادل عبدالمهدی اجرا شده است.

بنا بر گزارش رسانه های آمریکایی، پامپئو در این تماس تلفنی خشونت ها در عراق را محکوم نموده و از دولت این کشور خواست تا گام های فوری برای برآورده کردن خواسته های معترضان برداشته گردد.

بعضی مناطق عراق از سه شنبه هفته قبل تا چند روز شاهد بعضی اعتراضات پراکنده به وضعیت مالی بود که توسط عده ای به آشوب کشیده شد. بر اساس بعضی گزارش ها، در این آشوب ها نقش بعضی طرف های خارجی از جمله طرف های آمریکایی و سعودی به چشم می خورد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 503

به "رایزنی وزیر خارجه انگلیس با عبدالمهدی درباره تحولات اخیر عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزیر خارجه انگلیس با عبدالمهدی درباره تحولات اخیر عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید