رهبران مخالف تایلند خواهان تصرف بانکوک در سال جدید میلادی شدند

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: رهبران مخالف دولت تایلند از معترضان خواستند تا در سال جدید میلادی شهر بانکوک پایتخت این کشور را تصرف و اشغال نمایند.

رهبران مخالف تایلند خواهان تصرف بانکوک در سال جدید میلادی شدند

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ یکی از رهبران مخالف دولت تایلند به تظاهرنمایندگان گفت، منتظر پیغام ما باشید و لباس و مواد غذایی کافی همراه خود بیاورید چرا که باید ماه ها برای دستیابی به پیروزی کوشش و مبارزه کنیم.رهبران مخالف دولت تایلند از معترضان خواستند تا در سال جدید میلادی شهر بانکوک را تصرف و اشغال نمایند و به زمامداری نخست وزیر خاتمه دهند. معترضان خواهان استعفای نخست وزیر تایلند هستند ولی نخست وزیر با رد این درخواست خواهان برگزاری انتخابات سراسری در روز دوم فوریه شده است.

بر اساس این گزارش مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.نخست وزیر تایلند خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در روز 2 فوریه شده ولی مخالفان ضمن رد این پیشنهاد خواهان استعفای دولت و اجرای اصلاحات سیاسی هستند.

کمیسیون انتخابات تایلند نیز اعلام نمود 53 حزب سیاسی برای شرکت در انتخابات پارلمانی فوق العاده در این کشور ثبت نام نموده اند.علی رغم تحریم انتخابات از سوی مخالفان دولت؛ تعداد احزابی که برای شرکت در انتخابات دوم فوریه ثبت نام نموده اند بیشتر از انتخابات سال 2011 میلادی است. در انتخابات سال 2011 تنها 40 حزب شرکت نموده بودند. پس از برگزاری آن انتخابات حزب حاکم کنونی تایلند به پیروزی رسید و نخست وزیر فعلی در سال 2011 میلادی دولت را تشکیل داد.تایلند در دو ماه گذشته با تنش های سیاسی شدید و اعتراضات خیابانی روبرو بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 492

به "رهبران مخالف تایلند خواهان تصرف بانکوک در سال جدید میلادی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران مخالف تایلند خواهان تصرف بانکوک در سال جدید میلادی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید