روسیه: تحریم های آمریکا بر تحقق طرح های مالی ما تاثیری نخواهد داشت

به گزارش سافاری رو، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدامات محدودکننده در قانون بودجه نظامی آمریکا علیه دو طرح خط لوله جریان شمالی-2 و جریان ترکیه، تأکید کرد که مسکو به رغم تحریم ها، به اجرای طرح های مالی خود ادامه خواهد داد.

روسیه: تحریم های آمریکا بر تحقق طرح های مالی ما تاثیری نخواهد داشت

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای در رابطه با تحریم های در نظر گرفته شده در بودجه دفاعی آمریکا علیه طرح های خط لوله جریان شاقتصادی-2 و جریان ترکیه، یادآور شد که ایالات متحده، در واقع به دنبال تحمیل کردن گاز مایع خود به کشورهای اروپایی و تضعیف امکان رقابت اقتصادی آنهاست.

در این بیانیه آمده است: این اعمال فشارها به تمایل برای تحمیل گاز مایع آمریکایی به اروپا مربوط می گردد که هزینه آن به مراتب بیشتر از تحویل گاز به وسیله خط لوله های روسیه است و بدین ترتیب قصد دارند تا توسعه اقتصاد اروپا را کند نموده و توانایی آن برای رقابت با آمریکا در بازارهای جهانی را تضعیف نمایند و در نتیجه ، این اروپایی ها هستند که در این رابطه آسیب می بینند.

وزارت خارجه روسیه به بخش حمایت از امنیت انرژی اروپا در قانون هزینه ه ای نظامی آمریکا در سال 2020 که به تازگی در این کشور به تصویب رسیده اشاره نموده و یادآور شده است: عنوان این بخش از این سند با محتوای آن کاملاً ناسازگار است ، برای اینکه در این سند صحبت بر سر یاری به کشورهای اروپایی برای تأمین انرژی با قیمت های مقرون به صرفه نیست ، بلکه مسئله بر سر کوشش واشنگتن برای محروم کردن اروپایی ها از منابع تضمین شده از جانب روسیه است.

وزارت امور خارجه روسیه بر این باور است که تمایل برای آسیب رساندن به صادرات گاز روسیه، هدف اصلی نبوده و واشنگتن به خاطر جاه طلبی های ژئوپلیتیکی و منافع تجاری تصمیم گرفته تا حتی از آسیب رساندن به اقتصاد نزدیکترین شرکای ناتو خود هم صرف نظر نکند.

مقامات دیپلماتیک تأکید کردند که روسیه بدون در نظر دریافت اعمال تحریم ها از سوی هر کس، به اجرا و تحقق پروژه های اقتصادی خود ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ روز آدینه قانون بودجه نظامی این کشور برای سال اقتصادی 2020 (که از اول اکتبر دیگر شروع شده است) را امضاء کرد. این سند پیش از این به تصویب مجلس نمایندگان و مجلس سنای کنگره آمریکا نیز رسیده و اکنون با امضای رئیس جمهوری ایالات متحده اجرایی شده است.

در این سند که توافق رسیدن درباره آن تقریباً شش ماه طول کشید، توجه زیادی به اقدامات لازم برای بازدارندگی روسیه شده است که از جمله آنها، مجازات هایی است که در رابطه با دو طرح ایجاد خط لوله گاز جریان شاقتصادی-2 و جریان ترکیه در نظر گرفته شده است. این اقدامات محدود نماینده شرکت های مشارکت نماینده اروپایی در این پروژه ها را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 789

به "روسیه: تحریم های آمریکا بر تحقق طرح های مالی ما تاثیری نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحریم های آمریکا بر تحقق طرح های مالی ما تاثیری نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید