شرط عجیب وزیر کشاورزی برای واردات موز

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران : وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) درخواست کرد که واردات موز منوط به صادرات سیب باشد.

شرط عجیب وزیر کشاورزی برای واردات موز

به گزارش خبرنگاران به نقل از انتخاب ،وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) درخواست کرد که واردات موز منوط به صادرات سیب باشد. بر اساس اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ثبت سفارش واردات موز از اردیبهشت امسال ممنوع شد اما واردات آن از محل صادرات سیب درختی صورت می گرفت.

در متن نامه کاظم خاوازی به رزم حسینی آمده است:

باتوجه به حجم سیب تولیدی در امسال و امکان کسب سهم بزرگتری از بازارهای هدف این محصول، خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای بند(5) یادداشت ذیل فصل هشتم کتاب مقررات صادرات و واردات مجوز واردات موز منوط به صادرات سیب گردد.

بر اساس اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ثبت سفارش واردات موز از اردیبهشت امسال ممنوع شد اما واردات آن از محل صادرات سیب درختی صورت می گرفت.

بنا بر گفته این مقام مسئول اگرچه موز مورد احتیاج مردم و کشور است اما چون کالای اساسی به حساب نمی آید، وجود محدودیت های ارزی برای مدیریت واردات موجب شده است تا این کالا در گروه 7 قرار گیرد. برای گروه هفت در شرایط کنونی ارزی تخصیص داده نمی گردد و ثبت سفارش آن نیز انجام نخواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1540

به "شرط عجیب وزیر کشاورزی برای واردات موز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط عجیب وزیر کشاورزی برای واردات موز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید