طرح دو فوریتی مسکن فردا در صحن علنی مورد آنالیز قرار می گیرد

به گزارش سافاری رو، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم در کمیسیون عمران به موضوع مسکن به صورت اولویت دار پرداختیم و فردا قرار است طرح دو فوریتی الزام قوه مجریه به سیاست گذاری در حوزه مسکن در صحن علنی آنالیز گردد.

طرح دو فوریتی مسکن فردا در صحن علنی مورد آنالیز قرار می گیرد

جهت دریافت خدمات طراحی آلاچیق مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 11 مرداد 99) در تبادل نظر زنده با صداو سیما گفت: ما باید روز های فعلی مسائل بازار مسکن را به دلیل عرضه کم خانه پیش بینی می کردیم.

وی اضافه کرد: عمده علت افزایش قیمت مسکن به فراوری نکردن خانه باز می گردد که نتوانستیم متناسب با احتیاج های کشور خانه سازی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: باید حداقل 900 هزار واحد مسکونی در کشور می ساختیم تا بتوانیم احتیاج ها را پاسخ دهیم، اما این کار را نکردیم.

رضایی کوچی اظهار داشت: وضعت مالی کشور و بازار های موازی ارز و طلا باعث التهاب در بازار مسکن و افزایش قیمت های آن نیست بلکه عدم تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن دلیل اصلی این شرایط است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی احتیاج کشور به تعداد خانه در هر سال 900 هزار واحد است و فقط 300 هزار واحد ساخته می گردد تعیین است که قیمت ها افزایش چشمگیری پیدا خواهند کرد.

رضایی کوچی گفت: دولت از چند سال گذشته بحث مسکن اجتماعی و مسکن ملی را مطرح نمود، اما عملا این کار منجر به فراوری قابل توجه مسکن نشد؛ چراکه فقط بحث شعار و حرف مطرح بود.

وی با بیان این که فراوری مسکن در کشور شرایط خوبی را ندارد توضیح داد: بار ها وزیر فعلی و قبلی راه و شهرسازی را به مجلس دعوت کردیم و به آن ها گوشزد کردیم که کشور احتیاجمند فراوری مسکن است، اما شاید این فهم در تعدادی از مسؤولان شکل نگرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره اظهارات وزیر سابق راه و شهرسازی مبنی بر افتخارش در عدم ساخت حتی یک واحد مسکن مهر گفت: این حرف اشتباه است؛ چراکه کشور احتیاج به فراوری مسکن دارد و حداقل باید 900 هزار واحد خانه فراوری می کردیم.

رضایی کوچی گفت: وقتی مجلس دید که دولت کار و حرکت قابل توجهی برای ساخت مسکن نمی کند، به سمت ارائه طرح دو فوریتی برای الزام قوه مجریه به منظور سیاست گذاری در حوزه مسکن اقدام کرد.

وی به همین دلیل شرح داد: این طرح از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم در کمیسیون عمران به آن پرداخته شد و فردا (یکشنبه 12 مرداد) قرار است در صحن علنی مجلس آنالیز گردد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در باره تأمین مسکن نمایندگان مجلس با وجود اعطای ودیعه مسکن از سوی هیأت رئیسه گفت: قیمت های مسکن آنقدر افزایش پیدا نموده است که حتی با ودیعه مسکنی که مجلس داده نتوانسته ایم جای مناسبی پیدا کنیم، زیرا خیلی از همکارانم در زمینه تهیه مسکن دچار مشکل شده است.

وی گفت: با ودیعه اعطایی مجلس می توانستیم خانه 50 متری تهیه کنیم، ولی چون نمایندگان شهرستانی میهمان داشته و خیلی از موکلین آنان به منزل نماینده مراجعه می نمایند عملا امکان زندگی نماینده و خانواده اش و میهمانان سخت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1165

به "طرح دو فوریتی مسکن فردا در صحن علنی مورد آنالیز قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح دو فوریتی مسکن فردا در صحن علنی مورد آنالیز قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید