طرح پسادکتری فناورانه برای رفع چالش صنایع اجرایی می شود

به گزارش سافاری رو، ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این صندوق در فضای پشتیبانی از تولید در کشور فعالیت می کند، اظهار کرد: ما تلاش می کنیم علاوه بر فعالیت های مرز دانشی برنامه های دیگری را اجرایی کنیم که به مسائل صنعتی و فضای کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی ارتباط داشته باشد.

طرح پسادکتری فناورانه برای رفع چالش صنایع اجرایی می شود

وی با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای تحقق شعار سال جهش تولید گفت: در این راستا برنامه هایی را در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران آغاز کرده ایم و برای فارغ التحصیلان پسادکتری مسیری را با صنعت ایجاد کرده ایم.

به گفته رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، یکی از این طرح ها، طرح پسادکتری فناورانه است که فارغ التحصیلان این دوره را با صنعت ارتباط می دهیم؛ اکنون یکی از این صنعت که مربوط به لاستیک سازی است اجرایی شده است.

وی در خصوص این طرح توضیح داد: صندوق ارتباطاتی با صنایع مختلف برقرار کرده و قرار است این صنایع چالش های خود را مطرح کنند تا به واسطه فارغ التحصیلان کشور که با صندوق ارتباط دارند مرتفع شود.

افتخاری خاطر نشان کرد: پژوهشگر می تواند مسئله صنعت مورد نظر را مطالعه و پیشینه خودش را عرضه کند تا مسائل هر صنعت به واسطه علم دانشگاهی رفع شود.

به گفته وی، ما علاوه بر صنعت لاستیک سازی، با 5 صنعت دیگر همچون صنایع معدنی، فولاد، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و بازاریابی شبکه ای رایزنی کرده ایم و قرار است پژوهشگران مرتبط را با این صنایع ارتباط دهیم تا مسئله صنایع رفع شود و بتوانیم جهش تولید را در این حوزه ببینیم.

افتخاری اعلام کرد: ما در واقع این انگیزه را در فارغ التحصیلان ایجاد می کنیم که بتوانند به صنایع ورود پیدا کنند و از طرف دیگر هم صنایع هزینه های تولید خود را بدین واسطه کاهش دهند و نیازهای خود را با توان پژوهشگران کشور رفع کنند.

وی با اشاره به حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در این خصوص گفت: ما در این طرح که بر مبنای جهش تولید است تسهیلاتی به فارغ التحصیلان اعطا می کنیم و از سوی دیگر طبق تعاملاتی که با صنعت داشته ایم آن صنعت هم تسهیلاتی به پژوهشگر اعطا خواهد کرد تا طرح اجرایی شود.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 35 هزار پژوهشگر با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ارتباط دارند که صاحب کرسی های پژوهشی هستند و می توانند با استفاده از دانش خود مسئله ای را رفع کنند؛ ما در صندوق این پژوهشگران را با صنایع ارتباط می دهیم.

به گفته افتخاری، ایجاد انگیزه در پژوهشگران و ریسک در مجموعه های صنعتی در استفاده از دانش بومی می تواند در راستای جهش تولید باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1167

به "طرح پسادکتری فناورانه برای رفع چالش صنایع اجرایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پسادکتری فناورانه برای رفع چالش صنایع اجرایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید