عقب نشینی کانادا از تحویل واکسن های کرونای وعده داده شده به کشورهای دیگر

به گزارش سافاری رو، کانادا تنها حدود یک چهارم از دوزهای واکسن وعده داده شده را به کشورهای کمتر ثروتمند تحویل داده است و زمان تحقق این وعده معین نیست.

عقب نشینی کانادا از تحویل واکسن های کرونای وعده داده شده به کشورهای دیگر

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سی بی سی نیوز، کانادا در سال 2021، قول داد تا 50 میلیون واکسن کرونا را از قراردادهای خود و حداقل 150 میلیون دوز را به وسیله یاری های اقتصادی به اتحاد به اشتراک گذاری واکسن (کوواکس) اهدا کند.

تا به امروز کانادا 12.7 میلیون دلار به صورت مستقیم و 545 میلیون دلار پول نقد را برای خرید 87 میلیون دوز دیگر اهدا نموده است.

کوواکس می گوید هنوز نمی تواند جزئیات مربوط به دوزهای خریداری شده را گزارش دهد، زیرا هنوز در خصوص قیمت ها با سازندگان واکسن مذاکره می نماید.

وعده کانادا این بود که تمام دوزها و یاری های نقدی تا خاتمه سال 2022 تحویل داده می گردد، اما منتقدان، از جمله تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی می گویند کشورهایی مانند کانادا واکسن ها را به هزینه ملت های فقیر ذخیره نموده اند.

او گفت: خاتمه دادن به نابرابری بهداشتی، کلید خاتمه دادن به پاندمی باقی می ماند.

کواکس امیدوار بود تا خاتمه سال 2021 دو میلیارد دوز را به کشورهای کم عایدی و میانه عایدی ارائه دهد، اما به علت یاری های آهسته از کشورهای ثروتمند و تاخیر تحویل مستقیم سازندگان واکسن کمتر از نیمی از آن را مدیریت نموده است.

هدف سازمان بهداشت جهانی واکسینه کردن 40 درصد از جمعیت در هر کشوری تا خاتمه دسامبر بود، اما بیش از 90 کشور به این مقدار واکسیناسیون نرسیدند.

حداقل 36 کشور حتی به 10 درصد هم نمی رسند. هدف نو دستیابی به 70 درصد واکسیناسیون تا ژوئیه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2145

به "عقب نشینی کانادا از تحویل واکسن های کرونای وعده داده شده به کشورهای دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی کانادا از تحویل واکسن های کرونای وعده داده شده به کشورهای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید