فیسبوک اولین قدم را برای ادغام اینستاگرام و مسنجر برداشت

به گزارش سافاری رو، شرکت فیسبوک از گذشته قصد داشته است تا بخش پیام رسان اپ های خود مانند واتساپ، اینستاگرام و مسنجر را برای مدت زمان محدودی با یکدیگر ادغام کند. حالا به نظر می رسد که این شرکت اولین قدم را برای انجام این کار برداشته است.

فیسبوک اولین قدم را برای ادغام اینستاگرام و مسنجر برداشت

در شب گذشته به روزرسانی جدیدی برای اپ اینستاگرام منتشر شد که با خود تغییرات بنیادی را به قسمت پیغام رسان این اپ آورد. کاربران بعد از نصب این به روزرسانی جدید متوجه شده اند که قابلیت های پیغام رسان مسنجر به این اپ اضافه شده است.

بعد از نصب این به روزرسانی جدید برای اپ اینستاگرام، کاربران این اپ با پیغامی روبه رو می شدند که از آن ها می خواست به اکانت مسنجر خود وارد شوند. بعد از وارد شدن به اکانت مسنجر، مکالمات قبلی کاربر در این اپ و همچنین قابلیت های این اپ پیغام رسان به اینستاگرام اضافه می شد. این پیغام در حالی که دو اپ اینستاگرام و مسنجر را نشان می داد، در ادامه به کاربران می گفت که راه جدیدی برای فرستادن پیغام به اینستاگرام آمده است.

علاوه بر ادغام کردن بخش پیغام رسان در این دو اپ، این به روزرسانی جدید همچنین بعضی ویژگی های موجود در مسنجر را به اینستاگرام اضافه کرده است. از جمله این قابلیت ها می توان به تم های رنگی جدید برای مکالمات، نشان دادن واکنش با استفاده از ایموجی و قابلیت پاسخ دادن (Reply) به یک پیغام تعیین اشاره کرد.

  • اینستاگرام پیغام ها و عکس های پاک شده را روی سرور خود حفظ می کرد

اینستاگرام در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که استفاده از قابلیت های مسنجر در اینستاگرام به صورت اختیاری بوده و کاربران می توانند به انتخاب خود از آن استفاده کنند.

نشریه معتبر The Verge در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که بعضی از کاربران بعد از نصب به روزرسانی جدید، شاهد اضافه شدن قابلیت های اپ مسنجر به اینستاگرام خود نبوده اند. به احتمال بالا اینستاگرام قصد دارد تا در چند روز آینده این قابلیت جدید را رفته رفته به اپ تمامی کاربرانی که به روزرسانی جدید را نصب کرده اند، اضافه کند.

اگر همه چیز خوب پیش برود، به احتمال بالا، قدم بعدی فیسبوک ادغام کردن این دو اپ با اپ واتساپ خواهد بود. در سال گذشته گزارش منتشر شده ای نشان داد که کارمندان واتساپ در رابطه با این اقدام فیسبوک جهت یکپارچه سازی اپ های واتساپ، اینستاگرام و مسنجر نگران هستند. این کارمندان درباره علت نگرانی خود گفته بودند که ادغام شدن این اپ ها با یکدیگر موجب ضعیف شدن الگوریتم رمزگذاری موجود در واتساپ می شود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا فکر می کنید که در نهایت شرکت فیسبوک همه سرویس های خود را در یک اپ ارائه می دهد یا که همانند گذشته از اپ های مجزایی برای ارائه سرویس هایش استفاده می کند؟

  • تلگرام قابلیت تماس تصویری را به اپلیکیشن خود افزود

منبع: 9TO5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1308

به "فیسبوک اولین قدم را برای ادغام اینستاگرام و مسنجر برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک اولین قدم را برای ادغام اینستاگرام و مسنجر برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید