مالزی گزارش رسانه های خبری آمریکا در مورد هواپیمای ناپدید شده را رد کرد

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: دولت مالزی اظهار داشت، گزارش های منتشر شده در رسانه های خبری آمریکا مبنی بر اینکه هواپیمای مسافربری ناپدید شده چند ساعت پس از قطع ارتباط با برج مراقبت نیز به پرواز ادامه داده است، صحت ندارد.

مالزی گزارش رسانه های خبری آمریکا در مورد هواپیمای ناپدید شده را رد کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، در حالی که بعضی رسانه های خبری آمریکا به نقل از محققان این کشور از احتمال پرواز 4 تا 5 ساعت هواپیمای مسافربری مالزی پس از قطع آخرین ارتباط با برج مراقبت خبر داده بودند، مقام های مالزی این مطلب را تکذیب کردند. وزیر حمل و نقل مالزی در واکنش به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال تاکید نمود، اخبار منتشر شده در این روزنامه به نقل از محققان آمریکایی دقیق نیست.

بر اساس این گزارش مقام های مالزی اعلام نموده اند آخرین تماس خلبان این هواپیما با برج مراقبت در ساعت 1 و 30 دقیقه بوده و این هواپیما سپس از رادارها محو شده است ولی محققان آمریکایی بر این باورند که این هواپیما حداقل 4 ساعت پس از قطع ارتباط با برج مراقبت به پرواز ادامه داده است.

خلبان این هواپیما در آخرین تماس رادیویی با برج مراقبت اعلام نموده است که همه چیز تحت کنترل بوده و شرایط نرمال و طبیعی است. ، در حالی که معمای پیچیده ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی با 239 سرنشین وارد ششمین روز متوالی شده است مقام های مالزی امیدوار بودند تا تصاویر ماهواره های چینی بتواند یاریی به حل این معمای سخت بکند ولی آنالیز های اجرا شده توسط هواپیماهای تجسسی نشان می دهد که تصاویر ماهواره ای نیز یاریی به پیدا شدن لاشه این هواپیما ننموده است.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند. هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 465

به "مالزی گزارش رسانه های خبری آمریکا در مورد هواپیمای ناپدید شده را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی گزارش رسانه های خبری آمریکا در مورد هواپیمای ناپدید شده را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید