محرومیت سنگین یوفا برای رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: اتحادیه فوتبال اروپا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا را برای مدت قابل توجهی از شرکت در جلسات و دیگر رویدادهای یوفا محروم کرد.

محرومیت سنگین یوفا برای رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، اظهارات نژادپرستانه کارلو تاوکیو، رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایتالیا در یکی از کنفرانس های خبری که پیش از پیروزی اش در انتخابات این فدارسیون عنوان نمود، برای او گران تمام شد چرا که کمیه کنترل، اخلاق و انضباطی یوفا او را 6 ماه محروم کرد و حتی گفته می گردد که امکان دارد او از سمت خود برکنار گردد.

در بیانیه یوفا در مورد حکم محرومیت تاوکیو آمده است: آقای تاوکیو برای مدت زمان 6 ماه که از زمان اعلام این حکم شروع می گردد، فاقد صلاحیت برای احراز هرگونه پست و مسئولیتی در یوفاست. آقای تاوکیو حق شرکت در کنگره بعدی یوفا که در ماه مارس سال 2015 برگزار خواهد شد را ندارد. او در ایتالیا یک مراسم خاص برگزار خواهد نمود که هدف آن افزایش آگاهی و حرکت در جهت اصول اساسنامه یوفا با عنوان اتحاد فوتبال اروپا علیه نژادپرستی است.

در واکنش به حکم اعلام شده توسط یوفا، تاوکیو اعتراف کرد که مجازات خود را پذیرفته است اما به معنای برکناری او از سمت خود نیست. او گفت: ما درباره تصمیمات حرف نمی زنیم، به آنها عمل نموده و برایشان احترام قائلیم اما این تغییرات چیزی را درباره صندلی من در فدراسیون فوتبال ایتالیا تغییر نمی دهد.

تاوکیو در ماه جولای امسال در یکی از کنفرانس های خبری خود سخنرانی انجام داد که نظر چندین باشگاه را نسبت به او عوض و رای آنها را برگرداند هر چند وی در نهایت با اکسب اکثریت آرا پیروز انتخابات شد.

تاوکیوی 71 ساله در آن سخنرانی گفت: استقبال (از اشخاص خارجی ) یک چیز است و فوتبال بازی کردن چیزی دیگر. در انگلیس مسئولان فوتبال این کشور ابتدا هویت بازیکنانی که قصد دارند در این کشور بازی نمایند را آنالیز می نمایند و در صورتی که حرفه ای باشند به آنها اجازه بازی می دهند. در عوض در ایتالیا ما به بازیکنی مانند اوپتی پوبا (بازیکن سیاه پوست لاتزیو که متهم به صغر سنی شد) می گوییم بیاید. بازیکنی که پیش از این مشغول خوردن موز بود حالا باید در لاتزیو بازی کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 559

به "محرومیت سنگین یوفا برای رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت سنگین یوفا برای رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید