مدیاتک برای فروش تراشه به هواوی از دولت آمریکا درخواست مجوز کرد

به گزارش سافاری رو، شرکت تایوانی مدیاتک اعلام کرده که برای فروش تراشه های خود به هواوی از دولت آمریکا درخواست مجوز کرده است. دولت ترامپ مدتی قبل تحریم های علیه هواوی را گسترش داد و طبق این تحریم های جدید، شرکت ها برای فروش تراشه های ساخته شده با تکنولوژی آمریکایی به هواوی باید از دولت آمریکا مجوز مخصوصی دریافت کنند.

مدیاتک برای فروش تراشه به هواوی از دولت آمریکا درخواست مجوز کرد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در پی اعمال این تحریم های جدید، مدیاتک اعلام کرد که تابع مقررات مربوط به تجارت جهانی است و به همین خاطر امیدوار است که بعد از تاریخ 15 سپتامبر برای ادامه عرضه تراشه بتواند از طرف دولت آمریکا مجوز موردنظر را دریافت کند. هواوی هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده است.

چند ماه قبل، آمریکا تحریم جدیدی وضع کرد که باعث شد هواوی امکان تولید تراشه های اختصاصی خود را از دست بدهد ولی این شرکت می توانست تراشه های دیگر شرکت ها را خریداری کند. اما حالا طبق این تحریم جدید، هواوی امکان خرید تراشه های ساخت شرکت های ثالث را هم از دست داده و فقط در صورت دریافت مجوز از دولت آمریکا می تواند چنین کاری را انجام دهد.

به همین خاطر آینده گوشی های هواوی در هاله ای از ابهام قرار دارند. زیرا هواوی بدون داشتن تراشه نمی تواند گوشی های جدیدی را تولید کند و بخش موبایل هواوی تعطیل خواهد شد. در همین زمینه می توانیم به اظهارات مدیرعامل بخش گجت های مصرفی این شرکت اشاره کنیم که مدتی قبل اعلام کرد گوشی های هواوی میت 40 آخرین پرچم داران مجهز به تراشه های کایرین خواهند بود.

  • تحریم های جدید آمریکا و آینده گوشی های هواوی

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1301

به "مدیاتک برای فروش تراشه به هواوی از دولت آمریکا درخواست مجوز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیاتک برای فروش تراشه به هواوی از دولت آمریکا درخواست مجوز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید