مسکن ملی در حاشیه شهر ها ساخته می گردد

به گزارش سافاری رو، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اراضی موجود در حریم و محدوده قانونی شهرها، به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص می یابد.

مسکن ملی در حاشیه شهر ها ساخته می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن بخشی از اراضی تحت اختیار خود را به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داد، گفت: جلسات متعددی در ماه پایانی سال گذشته با تمامی مدیران کل راه و شهرسازی استان ها، برای شناسایی اراضی تحت اختیار اجرا شده و در این جلسات، برنامه های وزارت راه و شهرسازی که شامل جمع بندی نظرات معاونت مسکن و ساختمان، سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت معماری و شهرسازی است به استان ها ارائه شده است.

وی گفت: مقرر شده است تا اراضی که در حریم یا در محدوده قانونی شهر ها هستند به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، اراضی ای که قابلیت افزایش به محدوده شهر ها را دارند، به محدوده شهر ها اضافه می شوند تا بتوان بخشی از کمبود زمین را برای احداث و فراوری مسکن جبران کرد.

نبیان بیان کرد: اراضی ای که در محدوده قانونی شهر ها هستند؛ اما کاربری غیرمسکونی دارند با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده و چنانچه قابلیت کاربری مسکونی داشته باشند، برای فراوری و عرضه مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای فراوری و عرضه مسکن قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از دیگر برنامه های این سازمان در سال جهش فراوری را پایش، مشخص کاربری و سنددار کردن اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به شکل سند تک برگی (کاداستر) عنوان نمود و گفت: به وسیله کاداستر در نظر است تا محدوده های دقیق اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در داخل محدوده قانونی شهر ها شناسایی و سنددار شوند که این کار، به عنوان یکی از دغدغه های دولت و نظام در تمامی استان های کشور در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 922

به "مسکن ملی در حاشیه شهر ها ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن ملی در حاشیه شهر ها ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید