هلندی ها به موزه ملی ایران می آیند

به گزارش سافاری رو، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برپایی نمایشگاهی از آثار فرهنگی -تاریخی هلند در تهران اطلاع داد.

هلندی ها به موزه ملی ایران می آیند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی اصغر مونسان اطلاع داد: مجموعه ای با بیش از 300 اثر باستان شناسی و هنری مربوط به کشور هلند در مهرماه امسال در موزه ملی ایران به نمایش درمی آید.

او با بیان این که پیش از این نمایشگاهی از آثار تاریخی موزه ملی ایران با عنوان ایران: مهد تمدن در موزه درنتس هلند برگزار گردیده که تا آبان ماه امسال ادامه دارد، اضافه نمود: نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس شامل بیش از 300 اثر از آثار باستان شناسی و آثار هنری قرون 18 تا 20 هلند است که در اواسط مهرماه افتتاح می گردد.

مونسان تأکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی از آثار سایر فرهنگ های دنیا در موزه ملی ایران، تأییدی بر عزم کشور ما در تعاملات فرهنگی و ارتباط پویا با سایر ملل دنیا است.

نمایشگاه ایران: مهد تمدن شنبه 26 خرداد در موزه درنتس هلند افتتاح و نمایش 196 شیء تاریخی از موزه ملی ایران از 60 مکان باستانی کشور به مدت پنج ماه یعنی تا آبان ماه در آن موزه ادامه خواهد داشت.

نمایش این آثار در هفت گالری طبقه بندی گردیده شامل آغاز استقرار در ایران در دوران پارینه سنگی، یکجانشینی و استقرار در روستاها، شهرنشینی، دوره عیلام و ماد، دوران طلایی، دوره هخامنشی، نوزایی ایران و دوره پارت و ساسانی و دوره ایران و اسلام انجام گردیده است. دست­اندرکاران موزه پیش­بینی کرده­اند که تا سرانجام مدت زمان نمایش، بیش از 150 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می نمایند.

در زمان افتتاح آن نمایشگاه و براساس اعلام موزه ملی ایران و براساس تفاهم نامه امضا گردیده دو طرفه بین موزه ملی ایران و موزه درنتس هلند، قرار است در آینده­ای نزدیک نمایشگاهی از آثار کشور هلند در موزه ملی ایران برگزار ­گردد، اما به نظر می رسد موزه درنتس هلند، حتی زودتر از موعد همیشگی برگزاری نمایشگاه های دو طرفه، وعده خود را با آثاری بیش از تعداد آثاری که ایران به هلند فرستاده بود، برای برگزاری نمایشگاه در موزه ملی ایران عملی می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 39

به "هلندی ها به موزه ملی ایران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلندی ها به موزه ملی ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید