مجلس انگلیس انتخابات زودهنگام را رد کرد و تعلیق شد

به گزارش سافاری رو، مجلس عوام انگلیس بامداد سه شنبه درخواست نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد.

مجلس انگلیس انتخابات زودهنگام را رد کرد و تعلیق شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس انگلیس بامداد سه شنبه (به وقت تهران) شکست دیگری را به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تحمیل کرد و دومین درخواست او برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد.

جانسون گفته برای انتها دادن به بن بست سیاسی ایجاد شده بر سر برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) میخواهد ماه آینده در این کشور انتخابات زودهنگام برگزار کند.

جانسون که تنها چند هفته است سکان دولت را در انگلیس به دست گرفته، بر عدم عقب نشینی در برابر اتحادیه اروپا تأکید نموده و گفته حاضر است بمیرد، اما ضرب الاجل خروج از اتحادیه را به تعویق نیاندازد.

در مقابل، اکثریت نمایندگان مجلس، از جمله ده ها نفر از هم حزبی های جانسون به طرحی رأی مثبت داده اند که عملا او را بر سر دو راهی توافق با اتحادیه اروپا یا تعویق ضرب الاجل قرار داده است.

آخرین امید جانسون به خروج از این دو راهی، رأی گیری امشب مجلس عوام برای تصمیم گیری در خصوص برگزاری زودهنگام بود. او امیدوار بود نمایندگان با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت نمایند تا سپس مجلسی تازه تشکیل شده و با خروج بدون توافق موافقت کند.

اما در رأی گیری جدید نمایندگان حزب کارگر و سایر احزاب مخالف از درخواست او برای برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت نکردند. موافقت مجلس با این درخواست نیازمند رأی موافق دو سوم اعضای مجلس عوام بود.

به این ترتیب، موافقت با درخواست جانسون نیازمند 434 رأی از میان 650 کرسی مجلس عوام بود اما تنها 293 قانونگذار از درخواست بوریس جانسون حمایت کردند.

این دومین بار در هفته جاری است که قانونگذاران انگلیس با درخواست دولت این کشور جهت برگزاری انتخابات زودهنگام به وسیله برگزاری انتخابات مخالفت می نمایند. مجلس انگلیس بعد از این رأی گیری تا 14 اکتبر معلق خواهد شد.

به نظر می رسد کنترل روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از دستان جانسون خارج شده و او در صورت عدم موفقیت در توافق با اتحادیه اروپا باید به تمدید ضرب الاجل خروج فکر کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 424

به "مجلس انگلیس انتخابات زودهنگام را رد کرد و تعلیق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس انتخابات زودهنگام را رد کرد و تعلیق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید