پکن: کوشش آمریکا و انگلیس برای بی آبرو کردن چین یک ویروس سیاسی است

به گزارش سافاری رو، سفیر چین در بریتانیا، در اظهاراتی انتقادی، کوشش های سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی برای بی آبرو کردن چین در بحبوحه شیوع کرونا را ویروس سیاسی توصیف کرد.

پکن: کوشش آمریکا و انگلیس برای بی آبرو کردن چین یک ویروس سیاسی است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لئو شیائومینگ سفیر چین در بریتانیا امروز (چهارشنبه) هشدار داد که بعضی سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی در بحبوحه شیوع کروناویروس در دنیا در حال دروغ پراکنی هستند و کوشش می نمایند تا چین را بی آبرو و بی اعتبار نمایند.

بنا به گزارش خبرگزاری شینهوا، سفیر چین توضیح داد که کوشش برای بی آبرو کردن چین در بحبوحه شیوع کرونا در واقع یک ویروس سیاسی است که همکاری های بین المللی در مقابله با بیماری همه گیر کرونا را تضعیف می نماید.

لئو در مورد کوشش فعال چین برای یاری به کشورهای دنیا به منظور مقابله با کروناویروس گفت که پکن به صورت فعال در مقابله جامعه دنیای با کووید-19 مشارکت دارد و به مسئولیت خود در قبال دنیا متعهد است زیرا این بیماری همه گیر کرونا، یک چالش مشترک برای تمامی مردم دنیا محسوب می گردد.

وی در این خصوص شرح داد: چین 20 میلیون دلار آمریکا به سازمان دنیای بهداشت (WHO) اعطاء نموده است و با بالاترین توانمندی به بیش از 120 کشور از جمله انگلیس و چهار سازمان بین المللی امدادرسانی نموده است.

سفیر پکن در بریتانیا همچنین در ادامه اضافه نمود که چین از هیچ گونه کوششی در به اشتراک گذاری تجارب خود با دیگر کشورها و مناطق مضایقه نمی نماید.

این دیپلمات چینی سپس در مورد اتهام زنی های بریتانیا و ایالات متحده به چین در ارتباط با عدم شفافیت در زمینه شیوع کرونا گفت که پکن در مقابله با کووید-19 شفاف و صریح عمل نموده است و اقدامات مؤثر و کارآمدی را انجام داده است و بنابراین بی آبرو کردن چین اقدامی منفور است.

وی ادامه داد: با اینحال، تعداد اندکی از سیاستمداران غربی، سهم بی شمار چین در بهداشت و درمان عمومی دنیا و توصیه های متخصصانه سازمان دنیای بهداشت را نادیده می گیرند که تأکید کرد این ویروس نباید به هیچ کشور یا منطقه خاص نسبت داده گردد. اینگونه کوشش ها برای بی آبرو کردن چین، یک ویروس سیاسی است که برای تمامی بشریت مضر است و همکاری های بین المللی در مقابله با این بیماری همه گیر را تضعیف می نماید.

سفیر چین توضیح داد: اینگونه اقدامات، ریاکاری آنها در استفاده از معیارهای دوگانه را فاش می نماید. این به نفع هیچ کس نیست و طبیعتاً محکومیت و مخالفت جامعه بین المللی را به همراه خواهد داشت.

لئو ضمن تأکید بر همکاری جامعه بین الملل برای مقابله با کووید-19 گفت: در مواجهه با این چالش، بسیار مهم است که چین و انگلیس با مسئولیت پذیری به یکدیگر یاری نمایند و از هرگونه اخلال بپرهیزند تا انرژی مثبتی برای همکاری میان دو کشور ایجاد گردد و در بهداشت و درمان عمومی دنیا، سهم جدیدی داشته باشند.

اظهارات سفیر چین در بریتانیا در حالی مطرح شده است که نمایندگان مجلس انگلیس، چین، ایران و روسیه را به ارائه اطلاعات نادرست درباره کرونا متهم نموده اند.

روز دوشنبه هفته جاری، نمایندگان مجلس انگلیس مدعی شدند که اطلاعات اشتباه در مورد منشأ کرونا موجب شده است که سازمان دنیای بهداشت و دانشمندان دنیا گمراه شده و تجزیه و تحلیل درباره کروناویروس را برای آنها سخت کند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، ویروس کرونا هم اکنون دستکم یک میلیون و 434 هزار و 825 نفر را در سراسر دنیا درگیر نموده و به مرگ 82 هزار و 156 نفر منجر شده است.

علیرغم آنکه شیوع این ویروس ناشناخته برای اولین بار اواخر سال گذشته میلادی (2019) در شهر ووهان استان هوبی چین شروع شد اما پکن با اقدامات شدید شدید، پیروز به کنترل این ویروس شد و هم اکنون آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 را در دنیا دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1034

به "پکن: کوشش آمریکا و انگلیس برای بی آبرو کردن چین یک ویروس سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: کوشش آمریکا و انگلیس برای بی آبرو کردن چین یک ویروس سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید