چگونگی رسیدگی به شکایات پرستاران تعدیلی اعلام شد

به گزارش سافاری رو، مدیرکل توانمندسازی معاونت پرستاری گفت: پرستاران تعدیل شده در بیمارستان های خصوصی مى توانند مراحل قانونی را طی نموده و درخواست خود رابه طور مستقیم به وسیله مدیریت های پرستاری دانشگاه های مربوطه یا معاونت پرستاری ارجاع دهند تا پیگیری کنیم.

چگونگی رسیدگی به شکایات پرستاران تعدیلی اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، لیلا عظیمی مدیرکل توانمندسازی سرمایه های انسانی در معاونت پرستاری در برنامه تهران کلینیک در رابطه با تعدیل کردن بعضی پرستاران در بیمارستان های خصوصی در دوران کرونا به دلیل پرداخت نکردن حقوق هایشان، گفت: متأسفانه در بعضی بیمارستان های خصوصی این رخ داده است و به صورت موردی ما گزارش هایی داشته ایم و در حال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد:، چون هنوز به نتیجه جمعی نرسیده ایم و نمى توان گفت بعد از دوران کرونا یا در شرایط فعلی امکان بازگشت پرستاران وجود دارد یا خیر، اما تا آن موقع پرستاران مى توانند مراحل قانونی را طی نموده تا حق و حقوقشان را از دست ندهند و اگر فردی درخواستی دارد مى تواند به طور مستقیم به وسیله مدیریت های پرستاری دانشگاه های مربوطه یا معاونت پرستاری ارجاع دهند تا ما پیگیری کنیم.

مدیرکل توانمندسازی سرمایه های انسانی در معاونت پرستاری در پاسخ به این پرسش که پرستارانى که تعدیل شده اند چقدر مى توانند براى بازگشت به کارشان امیدوار باشند، گفت: در حال حاضر در این باره نمى توانم پاسخى بدهم، اما تا آنجایی که ممکن باشد این مسأله را برطرف و رجوع خواهیم کرد.

عظیمی در مورد اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری برای پرستاران در 13 سال اخیر، گفت: این قانون چندین سال توسط گروه های مختلف پرستاری پیگیری شده است و از طرف معاونت پرستاری در 3 دوره پیگیری شده و در حال حاضر هم درخواست ها از سمت ما صورت گرفته است، اما این قانون منوط به همکاری و مورد قبول واقع شدن ارگان های دیگر مانند سازمان هاى بیمه و سازمان برنامه و بودجه است وتسهیلات مورد احتیاج از طرف آن ها دیده گردد.

وی ادامه داد: یعنى فقط مقبولیت از طرف وزارتخانه نیست و دلیل عقب افتادگی این امر، همین موضوع است و این امر زمانى اتفاق مى افتد که تأمین اعتبارات انجام گردد و مورد قبول از طرف شوراى عالى بیمه صورت بگیرد، در آن صورت این قانون عملی و اجرا خواهد شد.

مدیرکل توانمند سازی سرمایه های انسانی معاونت پرستاری در پاسخ به این پرسش که چرا هر زمان قرار بوده بودجه اى به پرستارى اختصاص یابد، آن بودجه از بین رفته یا کارى در این زمینه انجام نشده است، گفت: بودجه از همان اضافه کاری و کارانه هاست که از درآمد خود بیمارستان های دانشگاهی است.

وی بیان داشت: در واقع دانشگاه یا بیمارستان درصدی از درآمد بیمارستان یا دانشگاه را که قابل توزیع است بین کادر درمانى توزیع مى کند، چون ما معوقاتی را در سطح دانشگاه ها به دلیل عدم پرداخت بیمه ای داشته ایم و پرداخت این معوقات هم به مرور، زمان بر شده است. البته دانشگاه تهران زیاد معوقاتی ندارد، اما در سطح کشور به طور کلی معوقات در بیمارستان ها و دانشگاه های مختلف داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1104

به "چگونگی رسیدگی به شکایات پرستاران تعدیلی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی رسیدگی به شکایات پرستاران تعدیلی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید